Hola famílies,
Durant aquest 2n trimestre hem fet moltes activitats i per això us volem explicar i ensenyar mitjançant un recull fotogràfic, tot el que hem anat realitzant!
Pel què fa a la lectoescriptura:
- Els dilluns aprofitem el matí per explicar als altres companys i companyes què hem fet durant el cap de setmana, després ho dibuixem i fem una petita frase explicativa.
- També hem començat fa dies, l’activitat del reporter i la reportera on l’infant que s’emporta la maleta ha d’escriure una notícia o una experiència viscuda i després explicar-la als seus companys
- A més a més també aprenem les dites dels mesos de l'any. Aquest trimestre hem treballat les següents dites: “Gener fredolic, entra bufant els dits”, “Pel febrer, abriga’t bé” i l’última d’aquest trimestre “Març marçador de nit fa fred i de dia calor”.
- A l'etapa d'educació infantil els contes són molt importants. A vegades hem fet feines més específiques i altres n'hem parlat a la classe. Els contes que hem treballat aquest trimestre son els següents: Tinc un volcà, La caseta de xocolata, Invencibles i La llegenda de Sant Jordi.
- En qualsevol activitat és important l'expressió oral, però també cal treballar de forma específica les lletres, el vocabulari... i això ho podem fer, entre altres activitats, amb els racons. Els racons que hem treballat aquest trimestre son els següents: confegir paraules en lletra lligada amb puzles; composar l’abecedari en lletra lligada; treballar el vocabulari de l’hivern confegint paraules en lletra de pal i lligada, relacionant paraula-imatge, ordenant paraules desordenades i separant paraules en síl·labes; treball del vocabulari dels contes; escriure el nom i cognom en lletra lligada amb vileda; confegir el nom i cognom; busquem coses que comencen amb la lletra...
- Per adquirir un domini i evolució en el traç de les grafies i escriptura, en lletra de pal i lligada, així com una millora en la prensió i en el control muscular, també fem grafisme.

Pel què fa a les matemàtiques:
Continuem treballant amb Innovamat i els CRICS, ja que parteix d'una metodologia més manipulativa i motivadora, deixant que cada infant busqui estratègies i raoni per descobrir nous aprenentatges. Dins d'aquesta metodologia, trobem:
- Tallers: Hem treballat el nombre 7 a partir d’un joc de punteria i hem cercat cartes que sumen 7, hem completat taules de doble entrada amb les peces dels blocs lògics, hem creat unes estovalles prenent mides i després decorant-les fent seriacions, hem cercat les propietats dels cossos geomètrics i hem descobert les característiques principals dels prismes i les piràmides, hem construït una escultura amb figures 3D que han portat de casa.
- Racons: Aquesta metodologia ens permet organitzar-nos en petits grups. Racons que hem realitzat: “escaleras y serpientes”, oca, puzzles, joc magnètics de disfresses, bunny boo, memory, series i patrons, posició relativa a l’espai i característiques dels cossos 3D. A més a més, seguim treballant les grafies dels nombres treballats amb les seves respectives quantitats.
També ho complementem amb l'aplicació d’INNOVAMAT, un cop a la setmana i així ajudar a reforçar allò que anem treballant a l'aula.
A més a més, amb el quadern de raonament lògic, estimulem les habilitats cognitives que ja tenim, ajudant-nos en un futur a resoldre problemes, desenvolupar el nostre pensament crític i exercitar la nostra memòria. També permet adonar-nos de les relacions entre diferents elements (pensament abstracte) i a partir de les experiències passades, desenvolupar idees noves. En aquest quadern ens tenim activitats de diferent grau de dificultat de seqüències temporals, relacions entre objectes, sèries i identificació de contraris.

Pel què fa als espais d'aprenentatge:
A partir d'unes propostes de caràcter obert, els infants van descobrint i construint el seu propi aprenentatge. L'exploració que fan segons els seus interessos és igual d'important que l'enriquiment mutu que tenen a través de la relació amb els altres.
Els mestres Crics (Innovamat) són els que proposen espais com el d'experimentació amb el Bor, el de construccions amb la Petra i el d'art amb el Mon. A més a més de la Meca que és el lloro que ens convida a anar a l’espai parlem. Durant aquest 2n trimestre hem pogut fer els següents espais d'aprenentatge:
- Espai d'experimentació: manipular i separar llegums per mides; experimentar amb el magnetisme a través de diferents propostes: la pesca magnètica, les bales magnètiques i les construccions; guiar la bola en un pla inclinat; dirigir pilotes a través de canals que ells i elles poden moure; manipular ampolles amb líquids de diferent densitat; observar i classificar radiografies a les taules de llum i veure com som nosaltres i els animals per dins; jugar amb els miralls, buscant simetries, deformant la imatge...; experimentar amb les rampes la velocitat en un pla inclinat i comparar el fregament amb diferents superfícies; separar i classificar materials de diferents característiques: farina, confeti i pedres.
- Espai de construccions: Vam iniciar el trimestre inventant-nos màquines i/o robots que ens ajudessin a fer alguna cosa en el nostre dia a dia. Primer calia fer una proposta i dibuixar-la per acabar fent-ne un prototip. Després de Carnestoltes, vam experimentar amb diferent tipus de material per poder fer creacions lliures i hem acabat el trimestre intentant construir ponts de diferents tipus.
- Espai de l'art: pintar i experimentar amb glaçons fets amb els colors de l’hivern; fer collage estampant primer amb plàstic de bombolles i després enganxant diferents materials dels colors de l’hivern; pintar amb colors de l’hivern i enganxar sal de diferents gruixos perquè sembli neu o glaç; treballar l’artista Piet Mondrian a través de diferents tècniques: taules de llum amb paper de cel·lofana, lego i pintura. Finalment cada nen/a ha creat la seva pròpia obra inspirant-se en els conceptes matemàtics de Mondrian. També hem fet dibuix lliure amb ceres.
- Espai de parlem: aquest espai és important per ampliar vocabulari i expressar-nos més fluidament i amb coherència, al mateix temps que agafem confiança en nosaltres mateixos. Els dies de carnaval, vam inventar-nos contes amb les disfresses que teníem. Les altres setmanes, començàvem amb jocs com el despertador o on soc i després triàvem les titelles per crear històries. També tenim un racó amb contes per fullejar tranquil·lament.

Pel què fa als moments d'aula:
- Aquest trimestre continuem treballant el projecte "Petjades". Vam tenir la visita de l’Eva, la mare de l’Izan de P5, ja que va venir de petita a la nostra escola. A més a més hem començat el projecte d’ésser viu: P3 els cucs de seda i P4 i P5 la morera i les plantes.
- Els dijous ve la Gemma a fer música i a banda d'ensenyar-nos cançons, també hem tocat algun instrument. Durant aquest trimestre hem après aquestes cançons: Som molta colla, El senyor greu i el senyor agut, El gat i la granota, El ballet del rotlletó, Jo voldria ser un gran músic
- Ens encanta anar al gimnàs a fer psicomotricitat! Comencem escalfant per després poder enderrocar la muralla i a través de la pròpia vivència, ser conscients del propi cos, així com la potenciació de l'autoestima.
- Altres moments de gaudi a l’aula és quan fem activitats plàstiques amb diferents materials com les aquarel·les, pintura, collage... i també quan juguem lliurement.
Esperem que en gaudiu molt i compartiu aquestes fotos amb els vostres fills i filles, per tal que us puguin explicar amb les seves paraules i les seves emocions, el seu dia a dia a l’escola.
