Us deixem un recull d’imatges dels diferents espais que hem fet durant aquest primer trimestre. A més a més, us expliquem les diferents propostes que hem dut a terme.

A l’espai de JOC SIMBÒLIC hem pogut gaudir del SUPERMERCAT I LA CASA.

Els infants a l’espai de la casa han realitzat els rols de diferents tipologies de famílies i han hagut de fer la llista de la compra per poder fer els àpats de cada dia.

En el supermercat s’ha realitzat el procés de compra-venda. El venedor ha fet les tasques de vendre: posar les ofertes del dia, dir els preus dels aliments i articles a vendre, pesar els productes... I els compradors han hagut de fer la compra de la llista prèviament pensada i seguir les pautes de comportament i respecte per poder realitzar les seves compres.

L’espai de l’ART és un espai dinàmic i viu per tal de fomentar la creativitat i la imaginació. Les propostes del primer trimestre estaven dissenyades per manipular amb els diferents materials plàstics (pintura, fang, cartolines, etc.) i els elements de la natura que trobem al bosc durant la tardor (fulles, glans, pinyes, castanyes, fruits secs). A partir d’aquestes consignes i les seves propostes, cadascú ha dissenyat la seva obra d’art. Tenim molt de talent!!

També hi havia un petit espai per pintar en vertical, per expressar-nos de forma lliure el que volem i sentim. I les últimes sessions, les hem aprofitat per conèixer un gran artista italià: Giusseppe Arcimboldo, artista que li agradava crear obres d’art amb elements de la natura. Així doncs, hem aprofitat les fruites i verdures de la tardor per crear un autoretrat en equip. I per acabar hem realitzat el nostre autoretrat retallant les fruites i verdures! Ens ho hem passat super bé!! Quin riure!!

 

A l’espai d’EXPERIMENTACIÓ hi havia 4 propostes diferents:

- Classifiquem fruits secs: Els infants tenen diversitats de fruits secs i pinyes i els nens poden classificar fent ús de les pinces, observar amb lupes...

- Separem la sal dels llegums: Amb diferents estris, embuts, coladors, sedassos... els infants han d’aconseguir separar la sal de la resta de llegums.

- Bufa ben fort!: Els infants han de fer arribar les pilotes sense tocar-les a l’altra banda del canal. Poden fer servir diferents materials per fer vent: bufadors, canyetes, ventalls...

- El món a través dels miralls: Els infants han d’aconseguir trobar al mirall l’altre part de la imatge. També juguem amb els miralls flexibles i observem com es deformen les imatges...

Tot això fent hipòtesis, comprovacions i desenvolupant el pensament científic.

A l’espai de CONSTRUCCIONS, els infants han pogut crear i construir mitjançant l’experimentació de diferents materials com: kapla, peces de lego, elements naturals com pinyes, fruits secs, pedres, troncs..., animals, ninos de playmobil, vehicles ja siguin cotxes, trens, avions, etc. També podien utilitzar taps de suro o de plàstic, fulloles de fusta i caixes de cartró entre d’altres. Van sorgir moltes idees, des de torres o cases pels animals amb aigua i menjar que també tenien portes, fins a mandales amb elements de la tardor.

Un cop ja van poder manipular i fer hipòtesis de què passava si posaven els troncs més petits a baix del castell, com podien fer una rampa o escales per pujar, amb què podien aguantar les fulloles, etc., se’ls va proposar d’intentar construir un lloc, ja fos ciutat, poble, bosc... perquè els animals i les persones, i si volien els automòbils, hi poguessin viure. Entre tots i totes ho vam aconseguir!!

Mireu com gaudim d’aquests espais! 

 

 

  

ESPAI D’ART

 

 

  

 

ESPAI DE CONSTRUCCIONS

 

  

 

ESPAI D’EXPERIMENTACIÓ

 

  

  

 

ESPAI DE JOC SIMBÒLIC