NOVETATS

informat2

 marato

 images 

DECLARACIÓ RESPONSABLE INFANTIL 

DECLARACIÓ RESPONSABLE PRIMÀRIA 

COM TREBALLEM A L’ESCOLA DES DEL CONFINAMENT

tot anira be

 

certamen

  

NOTÍCIES QUE FAN REFLEXIONAR

 

portmafalda

 

LLAR D’INFANTS

IMG 0257

 

 

P5

Hola famílies!!

A principis de desembre, quan P3 vam sortir a fer el pastoret o pastoreta i P4 i P5 al pati, vam trobar una barretina que devia perdre el Tió! Després de buscar-lo pel pati i la classe i no trobar-lo, vam decidir anar a les vinyes del voltant.

Buscant, buscant vam veure mantetes i finalment... vam trobar els tions!! Perquè no es tornessin a perdre, els vam entrar a l’escola, els vam tapar i els hi vam donar menjar.

L’últim dia d’escola ja estaven molt tips i els nens i nenes d’infantil els vam fer cagar i moltes xocolatines ens van portar!!!

Mireu que bé ens ho vam passar

I quan vam tornar al gener... els Reis Mags ens van deixar uns quants regals per poder jugar al pati!! Quina il·lusió!! J A més a més el primer dia vam poder portar alguna joguina de casa per compartir amb els companys i companyes, que divertit que va ser!!

TIONS

Hola famílies,

També hem fet racons de llengua!! Mireu, mireu!!

  • Vocabulari de la tardor: hem relacionat imatges de fruits de la tardor amb la paraula corresponent, confegit paraules, hem fet puzles formant vocabulari…. I també hem treballat la motricitat fina enfilant fullles de cartró!
  • Vocabulari dels contes treballats: hem treballat la sequenciació del conte, relacionat paraules amb la imatge, hem confegit vocabulari i també l’hem representat.
  • Relacionar lletra lligada i lletra de pal: hem fet diferents racons per tal de relacionar cada lletra de l’abecedari en lletra de pal amb l’equivalent en lletra lligada
  • Confegir el nom i el cognom amb lletra lligada: amb lletres de foam i també amb lletres amb velcro hem pogut fer els nostres noms amb lletra lligada
  • Grafisme: hem practicat el traç de la lletra lligada, resseguint lletres en paper de vidre, a la pissarra, amb retoladors vileda...
  • Llegir i seguir ordres: hem llegit ordres divertides que després haviem de duu a terme.
  • Per veure les fotos, cliqueu aquí.

 

Aquest trimestre, com heu pogut veure, a més a més dels espais d’aprenentatge, també hem fet racons, tant relacionats amb els nombres com amb les lletres!! Ens agrada perquè podem triar i després sempre rotem i així podem anar a totes les propostes. Mireu, mireu!!

 

RACONS RELACIONATS AMB LES MATEMÀTIQUES

Tants objectes com personatges: podem repartir una peça a cada personatge? I si ho compliquem i els col·loquem a la graella? Com ho podem fer? Alguns anàvem un a un, altres n’agafàvem uns quants de cop i els anàvem repartint, etc.

Plantilles 2D: ens trobem uns mosaics amb quadrats de colors i alguns blancs per superposar-hi les peces corresponents, però un cop ja ho hem aconseguit, ho podem replicar en un mosaic d’igual mida que està al costat? La translació ens ha costat una mica més, però a poc a poc ens sentim més segurs i segures per superar el repte!

 Identificar/classificar blocs lògics: podem classificar les peces de blocs lògics? Primer ho fem per colors i després tenim la idea de fer-ho per formes!! Quan ja ho hem classificat, identifiquem i emparellem peces iguals, però i què passa si n’amagem uns quants i en traiem un, podrem aconseguir trobar l’igual?

 Arribem al centre del tauler: trobem un tauler amb 4 camins. Cada infant se situa a la primera casella d’un camí i per torns llancen el dau i omplen les caselles que aquest els indica amb la quantitat de fitxes planes corresponent. L’objectiu és aconseguir omplir totes les caselles que formen el camí! I si ho compliquem més? ara cada infant situa la seva peça a la primera casella i per torns llancen el dau i mouen la seva fitxa tantes caselles com aquest indica. Qui arribarà primer?

Patrons cartabon: es disposen al racó un munt de rajoles “cartabon” i plantilles on apareixen models de patrons de frisos i mosaics. Els infants han de reproduir els models que apareixen a les plantilles. Hi ha nens i nenes que agafen primer totes les peces necessàries per reproduir el patró i d’altres que van col·locant les peces d’una en una fixant-se en el model de la plantilla.

Per veure les fotos, cliqueu aquí.

Aquest trimestre hem començat a fer espais d’aprenentatge, però degut al Covid-19, hem fet grups estables perquè vagin passant per tots els espais. A més a més els mestres dels Crics d’Innovamat, ens mostren reptes perquè puguem treballar les matemàtiques des de diferents perspectives.

Aquí us expliquem i teniu una mostra del que hem fet durant el 1r trimestre!

ESPAI D’ART

El MON, un insecte pal que és mestre dels Crics, ens presenta diferents propostes en aquest espai per tal que els infants desenvolupin la seva creativitat i alhora també coneguin diferents artistes. Durant el 1r trimestre hem fet:

Piet Mondrian: a partir de l’observació d’alguns dels seus quadres els infants construeixen la seva pròpia obra d’art. En l’art també hi podem veure les matemàtiques i és per això que hem observat les figures planes que hi ha com ara el quadrat, el rectangle, etc. A més a més de les regions obertes i tancades i de les línies rectes que composen els seus quadres.

Salvador Dalí: partint de l’obra Sala Mae West de l’artista surrealista, hem deixat a l’abast el material necessari (boques, nassos, ulls, orelles i celles) perquè els infants creïn la seva pròpia composició tenint en compte les simetries, la proporció de mesura entre els diferents elements de la cara i el grau de realisme que li volen donar.

Escultures geomètriques: amb peces planes de diferents formes geomètriques, els infants poden anar encaixant-les entre elles per tal que cadascú construeixi la seva pròpia obra. Se’ls deixa que experimentin amb l’equilibri i estabilitat i arribin a conclusions relacionades amb el pes, ja que si hi ha més pes en una banda, pot ser molt probable que acabi caient.

MON

 

ESPAI D’EXPERIMENTACIÓ

El BOR, la cuca de llum, és un gran científic, tan brillant com despistat, i un mestre que sempre desperta la curiositat dels infants. Personifica l’espai de ciències. Durant el 1r trimestre hem fet:

Rampes: a partir de rampes de diferents inclinacions i de diferents superfícies els infants poden experimentar com influeixen aquests dos factors quan llancem cotxes i objectes amb diferents atributs.

Lupes: oferim als infants diferents elements naturals relacionats amb la tardor per tal que observin amb les lupes i també puguin fer diferents classificacions

Taules d’experimentació: s’ofereix als infants una safata amb diferents tipus de gra de diferents mides i han d’investigar amb els materials dels que disposen: sedassos, coladors, embuts, ampolles…

Vinagre i bicarbonat: amb bicarbonat, vinagre i colorant l’alumnat experimenta què succeeix quan barregem aquests elements.

Magnetisme: hem proposat diferents activitats per experimentar la força d’atracció i de repulsió dels imants i també hem observat com es comporten en contacte amb diferents materials. Propostes: les bales magnètiques, el joc magnètics (construccions) i també la pesca magnètica.

Com podem guiar la bola?: aquesta proposta planteja el repte d’aconseguir, a través d’una superfície plana que segueix un cert pendent, que un bola arribi a una meta fixada abans. Per aconseguir-ho han de col·locar les peces de fusta per guiar la trajectòria de la bola.

El camí de les pilotes: s’ofereix als infants tubs per ser enganxats a un plafó creant camins per on les pilotes baixen fins arribar a la caixa.

Es mouen igual les bales?: s’ofereix als infants ampolles de plàstic transparent de la mateixa forma i mida amb líquids d’un mateix color però de densitat diferent. A dins de les ampolles hi ha bales iguals. D’aquesta manera la velocitat de caiguda de la bala varia segons la densitat i la viscositat del líquid.

BOR

 

ESPAI CONSTRUCCIÓ

La PETRA, la formiga, l’arquitecta més treballadora i sacrificada del bosc. Una mestra molt exigent i motivadora. les seves construccions són tan sòlides com indica el seu nom, que vol dir “pedra” en llatí. Personifica l’espai de construcció. Durant el 1r trimestre hem fet:

Monuments arquitectònics: a partir de quatre imatges on apareixen edificis emblemàtics d’arreu del món (el Taj Majal, la Sagrada Família, el Pont Golden Gate de San Francisco i el Partenó de Grècia) serveix de punt de partida com a inspiració perquè cada infant, a partir de l’observació, pogui construir la seva pròpia estructura fent ús de diferents materials. A més a més, amb la intenció de que els infants puguin fer un exercici d’abstracció traslladant una informació 2D a una estructura 3D, tenint en compte l’existència o l’absència de la simetria i l’estabilitat de l’estructura. Tot un repte!!

Cotxes: A partir de la presentació de tot el material per a la construcció d’un vehicle, es proposa als infants la construcció d’un vehicle amb rodes, amb l’objectiu de fer-lo rodar. Darrera d’aquesta proposta hi ha diferents intencions matemàtiques com: treballar els cossos o elements rodons, la importància de la mida de les rodes i les estratègies emprades per enganxar les rodes als eixos, fet que condicionarà la trajectòria del vehicle.

La Jungla: Presentem diverses caixes amb materials naturals i amb animals de mides diferents. La proposta és que els infants dissenyin i construeixin l’espai de la jungla, amb la intenció de treballar les agrupacions/classificacions, les diferents variables dels materials (mida, color, forma) i la disposició d’aquest material. Totes aquestes intencions ajuden als infants a incorporar aprenentatges i vocabulari matemàtic.

PETRA

 

 

ESPAI TABLETS

L’APP INNOVAMAT és la plataforma que utilitzen les vostres filles i els vostres fills a l’aula, dissenyada i programada, per atendre la diversitat i adaptar-se al ritme de cada infant, per assolir els diferents continguts matemàtics. Cada setmana la tutora rep un informe personalitzat de cada infant, obtenint les evidències dels punts forts i dels continguts que cal reforçar per millorar l’aprenentatge matemàtic.

La tria de les activitats semblen lliures des del punt de vista dels infants, tot i que l’aplicació està pensada per potenciar les necessitats de cada infant. Per aquesta metodologia li dediquem 30 minuts a la setmana.

TABLET

 

 

 

 

Hola famílies!

Bon inici de curs!!

Ja ha passat un mes des de que vam començar l’escola, i els nens i nenes de P4 i P5 hem començat a fer moltes coses: psicomotricitat, espais d’aprenentatge adaptats a la nova situació, l’anglès, els racons, treballant amb les tablets, jugant amb els companys i molts moments compartits...

Mireu!! aquí teniu un tastet de les coses que hem estat fent!

Hem començat amb molta energia i moltes ganes!!!

Per veure les fotos cliqueu aquí.