NOVETATS

 CARTEL ROSSEND MONTANE page-0001

  PREINSCRIPCIÓ CURS 2022-2023

informat2  

LA NOSTRA ESCOLA

 

  marato

 images 

DECLARACIÓ RESPONSABLE INFANTIL 

DECLARACIÓ RESPONSABLE PRIMÀRIA 

 

certamen

  

NOTÍCIES QUE FAN REFLEXIONAR

 

portmafalda

 

LLAR D’INFANTS

 

 

IMG 0257

 

 

 

 

P5

Hola famílies,

Durant aquest 2n trimestre hem fet moltes activitats i per això us volem explicar i ensenyar mitjançant un recull fotogràfic, tot el que hem anat realitzant!

 Pel què fa a la lectoescriptura:

  • Els dilluns aprofitem el matí per explicar als altres companys i companyes què hem fet durant el cap de setmana, després ho dibuixem i fem una petita frase explicativa.
  • També hem començat fa dies, l’activitat del reporter i la reportera on l’infant que s’emporta la maleta ha d’escriure una notícia o una experiència viscuda i després explicar-la als seus companys
  • A més a més també aprenem les dites dels mesos de l'any. Aquest trimestre hem treballat les següents dites: “Gener fredolic, entra bufant els dits”, “Pel febrer, abriga’t bé” i l’última d’aquest trimestre “Març marçador de nit fa fred i de dia calor”.
  • A l'etapa d'educació infantil els contes són molt importants. A vegades hem fet feines més específiques i altres n'hem parlat a la classe. Els contes que hem treballat aquest trimestre son els següents: Tinc un volcà, La caseta de xocolata, Invencibles i La llegenda de Sant Jordi.
  • En qualsevol activitat és important l'expressió oral, però també cal treballar de forma específica les lletres, el vocabulari... i això ho podem fer, entre altres activitats, amb els racons. Els racons que hem treballat aquest trimestre son els següents: confegir paraules en lletra lligada amb puzles; composar l’abecedari en lletra lligada; treballar el vocabulari de l’hivern confegint paraules en lletra de pal i lligada, relacionant paraula-imatge, ordenant paraules desordenades i separant paraules en síl·labes; treball del vocabulari dels contes; escriure el nom i cognom en lletra lligada amb vileda; confegir el nom i cognom; busquem coses que comencen amb la lletra...
  • Per adquirir un domini i evolució en el traç de les grafies i escriptura, en lletra de pal i lligada, així com una millora en la prensió i en el control muscular, també fem grafisme.

1. Lectoescriptura

 

Pel què fa a les matemàtiques:

Continuem treballant amb Innovamat i els CRICS, ja que parteix d'una metodologia més manipulativa i motivadora, deixant que cada infant busqui estratègies i raoni per descobrir nous aprenentatges. Dins d'aquesta metodologia, trobem:

  • Tallers: Hem treballat el nombre 7 a partir d’un joc de punteria i hem cercat cartes que sumen 7, hem completat taules de doble entrada amb les peces dels blocs lògics, hem creat unes estovalles prenent mides i després decorant-les fent seriacions, hem cercat les propietats dels cossos geomètrics i hem descobert les característiques principals dels prismes i les piràmides, hem construït una escultura amb figures 3D que han portat de casa.
  • Racons: Aquesta metodologia ens permet organitzar-nos en petits grups. Racons que hem realitzat: “escaleras y serpientes”, oca, puzzles, joc magnètics de disfresses, bunny boo, memory, series i patrons, posició relativa a l’espai i característiques dels cossos 3D. A més a més, seguim treballant les grafies dels nombres treballats amb les seves respectives quantitats.

També ho complementem amb l'aplicació d’INNOVAMAT, un cop a la setmana i així ajudar a reforçar allò que anem treballant a l'aula.

 

A més a més, amb el quadern de raonament lògic, estimulem les habilitats cognitives que ja tenim, ajudant-nos en un futur a resoldre problemes, desenvolupar el nostre pensament crític i exercitar la nostra memòria. També permet adonar-nos de les relacions entre diferents elements (pensament abstracte) i a partir de les experiències passades, desenvolupar idees noves. En aquest quadern ens tenim activitats de diferent grau de dificultat de seqüències temporals, relacions entre objectes, sèries i identificació de contraris.

2. MATEMÀTIQUES 1

 

Pel què fa als espais d'aprenentatge:

A partir d'unes propostes de caràcter obert, els infants van descobrint i construint el seu propi aprenentatge. L'exploració que fan segons els seus interessos és igual d'important que l'enriquiment mutu que tenen a través de la relació amb els altres.

Els mestres Crics (Innovamat) són els que proposen espais com el d'experimentació amb el Bor, el de construccions amb la Petra i el d'art amb el Mon. A més a més de la Meca que és el lloro que ens convida a anar a l’espai parlem. Durant aquest 2n trimestre hem pogut fer els següents espais d'aprenentatge:

 

  • Espai d'experimentació: manipular i separar llegums per mides; experimentar amb el magnetisme a través de diferents propostes: la pesca magnètica, les bales magnètiques i les construccions; guiar la bola en un pla inclinat; dirigir pilotes a través de canals que ells i elles poden moure; manipular ampolles amb líquids de diferent densitat; observar i classificar radiografies a les taules de llum i veure com som nosaltres i els animals per dins; jugar amb els miralls, buscant simetries, deformant la imatge...; experimentar amb les rampes la velocitat en un pla inclinat i comparar el fregament amb diferents superfícies; separar i classificar materials de diferents característiques: farina, confeti i pedres.
  • Espai de construccions: Vam iniciar el trimestre inventant-nos màquines i/o robots que ens ajudessin a fer alguna cosa en el nostre dia a dia. Primer calia fer una proposta i dibuixar-la per acabar fent-ne un prototip. Després de Carnestoltes, vam experimentar amb diferent tipus de material per poder fer creacions lliures i hem acabat el trimestre intentant construir ponts de diferents tipus.
  • Espai de l'art: pintar i experimentar amb glaçons fets amb els colors de l’hivern; fer collage estampant primer amb plàstic de bombolles i després enganxant diferents materials dels colors de l’hivern; pintar amb colors de l’hivern i enganxar sal de diferents gruixos perquè sembli neu o glaç; treballar l’artista Piet Mondrian a través de diferents tècniques: taules de llum amb paper de cel·lofana, lego i pintura. Finalment cada nen/a ha creat la seva pròpia obra inspirant-se en els conceptes matemàtics de Mondrian. També hem fet dibuix lliure amb ceres.
  • Espai de parlem: aquest espai és important per ampliar vocabulari i expressar-nos més fluidament i amb coherència, al mateix temps que agafem confiança en nosaltres mateixos. Els dies de carnaval, vam inventar-nos contes amb les disfresses que teníem. Les altres setmanes, començàvem amb jocs com el despertador o on soc i després triàvem les titelles per crear històries. També tenim un racó amb contes per fullejar tranquil·lament.

3. ESPAIS APRENENTATGE

 

Pel què fa als moments d'aula:

  • Aquest trimestre continuem treballant el projecte "Petjades". Vam tenir la visita de l’Eva, la mare de l’Izan de P5, ja que va venir de petita a la nostra escola. A més a més hem començat el projecte d’ésser viu: P3 els cucs de seda i P4 i P5 la morera i les plantes.
  • Els dijous ve la Gemma a fer música i a banda d'ensenyar-nos cançons, també hem tocat algun instrument. Durant aquest trimestre hem après aquestes cançons: Som molta colla, El senyor greu i el senyor agut, El gat i la granota, El ballet del rotlletó, Jo voldria ser un gran músic
  • Ens encanta anar al gimnàs a fer psicomotricitat! Comencem escalfant per després poder enderrocar la muralla i a través de la pròpia vivència, ser conscients del propi cos, així com la potenciació de l'autoestima.
  • Altres moments de gaudi a l’aula és quan fem activitats plàstiques amb diferents materials com les aquarel·les, pintura, collage... i també quan juguem lliurement.

 

Esperem que en gaudiu molt i compartiu aquestes fotos amb els vostres fills i filles, per tal que us puguin explicar amb les seves paraules i les seves emocions, el seu dia a dia a l’escola.

IMG 20211203 190550

 

Els nens i nenes de p5 continuem realitzant els tallers d’Innovamat! En aquesta ocasió hem fet un joc de punteria en què el nombre clau serà el 7.

Cada grup ha fet una graella per fer el recompte de puntuació del joc.

L’objectiu és identificar i recordar les parelles que fan 7

Mireu que bé en ho vam passar!

EhTbIxTXYAM91SE 

Hola famílies,

L’últim dia d’escola, vam cagar el Tió, després de donar-li molt menjar!! Ens va cagar un pot per fer bombolles i l’esmorzar amb neules, galetes i torrons!! Mmm que bons!

Però això no és tot!! Quan vam tornar de les vacances de Nadal, els Reis Mags ens havien deixat molts regals! Hi havia jocs de taula, plastilina, trencaclosques i un regal molt especial... una CUINETA pel pati!! I a la tarda vam jugar amb les joguines que havíem portat de casa.

Aquí teniu un petit recull de fotos d’aquests dies tan màgics!

tio

Hola famílies,

Durant aquest 1r trimestre hem fet moltes activitats i per això us volem explicar i ensenyar mitjançant un recull fotogràfic, tot el que hem anat realitzant!

Pel què fa a la LLENGUA:

  • Els dilluns aprofitem el matí per explicar als altres companys i companyes què hem fet durant el cap de setmana.

 

  • A més a més aprenem les dites dels mesos de l’any i treballem la rima, el vocabulari, les relacionem amb l’estació que estem...

 

  • A l'etapa d'educació infantil els contes són molt importants. A vegades hem fet feines més específiques i altres n'hem parlat a la classe. Els contes que hem anat presentant aquest trimestre són: El follet gràcies, La baralla dels 2 llops, L’aventura de Maria Castanya, Sopa de Pedres i El petit avet. A més a més d’anar un cop al mes a la biblioteca on ens explicaven un conte.

 

  • En qualsevol activitat és important l'expressió oral, però també cal treballar de forma específica les lletres, la introducció a la lletra lligada, el vocabulari… i això ho podem fer amb els racons. Hem confegit el nostre nom i cognom amb lletra de pal i després amb lletra lligada, hem treballat el vocabulari específic de la tardor relacionant imatges i paraules, confegint paraules i escrivint-les després, fent puzles formant paraules de la tardor, llegint vocabulari en lletra lligada. També hem enfilat fulles de cartró per treballar la motricitat fina. També hem relacionat grafies en lletra de pal amb la corresponent lletra lligada amb el joc del plat i les pinces i hem fet puzles formant paraules en lletra lligada.

El treball per racons és complementari al treball que fem a l’aula amb el gran grup

  • Aquest curs hem reprès la maleta viatgera, ensenyant tot allò que heu fet a casa, explicant el conte o llibre que els ha agradat més, etc.
  • Per adquirir un domini i evolució en el traç de les grafies i escriptura, així com una millora en la prensió i en el control muscular, també fem activitats de grafisme. Ens centrem molt en la introducció al traç de la lletra lligada a través del quadernet de grafisme i d’activitats més creatives, amb pintura...

1. LLENGUA

Pel què fa a les MATEMÀTIQUES:

Continuem treballant amb Innovamat, ja que parteix d'una metodologia més manipulativa, motivadora on apareixen els crics i deixant que cada infant busqui estratègies i raoni per descobrir nous aprenentatges. Dins d'aquesta metodologia, trobem:

  • Tallers: a la primera història hem descobert el nombre 6 i les diferents maneres de descompondre’l i hem jugat al niu del 6. Els següents tallers estan relacionats amb l’obra de Kandinski “Quadrats amb cercles concèntrics”, on havien de reconèixer elements geomètrics i anomenar-los, construir i ordenar cercles de mides diferents, explorar el concepte de cercles concèntrics i descobrir diferents maneres de construir rectangles amb files i columnes. A la segona història hem classificat figures planes i n’hem construït amb els geoplans. També hem creat figures planes amb segments i nexes i les hem classificat tenint en compte el nombre de costats. L’últim taller ha estat d’estadística on hem fet un estudi per descobrir quina és la forma preferida dels infants de la classe.

 

  • Racons: Hem relacionat la xifra i la quantitat amb diferents materials, hem jugat a tants com... creant grups que tinguin tants elements com un altre, amb animals... Hem copiat mosaics 2D amb fitxes planes, hem identificat blocs lògics segons les seves qualitats i hem jugat al joc: la carta més alta guanya! També hem jugat la memory i hem fet puzles.

També ho complementem amb l'aplicació d’Innovamat, un cop a la setmana i així ajudar a reforçar allò que anem treballant a l'aula.

A més a més, per aprendre a observar, a llegir, a dibuixar… cal tenir una bona capacitat de raonament lògic i això ho treballem amb un quadern on hem de seguir la seriació, completar seqüències temporals, unir els objectes que tenen relació entre ells, etc.

2. MATES

Pel què fa als ESPAIS D'APRENENTATGE:

Com hem esmentat abans, seguim la metodologia d'Innovamat i per aquest motiu també s'inclouen els espais d'aprenentatge, ja que a partir d'unes propostes de caràcter obert, els infants van descobrint i construint el seu propi aprenentatge. L'exploració que fan segons els seus interessos és igual d'important que l’enriquiment mutu que tenen a través de la relació amb els altres. Aquest curs, P4 i P5 podem fer espais junts, d’aquesta manera a vegades podem triar a quin espai d’aprenentatge volem anar i quan canviem i altres vegades ens toca un espai concret.

Els mestres Crics son els que proposen espais com el d'experimentació amb el Bor, el de construccions amb la Petra i el d'art amb el Mon. Durant aquest 1r trimestre hem fet l’espai d'experimentació amb el Bor,  l’espai de construccions amb la Petra i  l’ espai de l'art amb el Mon. A més a més aquest curs ens acompanya també la Meca que és un lloro, i amb ell fem l’espai parlem on a través de jocs i de teatre amb disfresses i titelles els infants poden enriquir el seu llenguatge oral.

3. Espais aprenentatge

Pel què fa als MOMENTS D'AULA:

  • Aquest curs hem començat el projecte "Petjades". Tot va començar quan l’avi Pepet ens va demanar ajuda per obrir una maleta que tenia a casa seva. Allà hi vam trobar fotos antigues i mooltes revistes que els nens havien fet. Vam poder comparar amb revistes d’actualitat i a partir d’aquí vam fer una pluja d’idees de persones que es necessiten per crear una revista i així va ser com la nostra classe som els reporters i reporteres!
  • Els dijous fem música amb la Gemma i a banda d'ensenyar-nos cançons, també hem tocat algun instrument.
  • Ens encanta anar al gimnàs a fer psicomotricitat! Comencem escalfant per després poder enderrocar la muralla i a través de la pròpia vivència, ser conscients del propi cos, així com potenciar l'autoestima.
  • Altres moments de gaudi a l'escola ha estat quan ens vam trobar la barretina del Tió al pati i gràcies als trossos de manta que va anar deixant el vam trobar ben amagat al bosc.

Esperem que en gaudiu molt i compartiu aquestes fotos amb els vostres fills i filles, perquè us puguin explicar amb les seves paraules i les seves emocions, el seu dia a dia a l’escola.

IMG 20211203 190550

 

 

PRIMERS DIES D'ESCOLA A P5

Hola famílies!

Bon inici de curs!!

Ja han passat uns dies des que vam començar l’escola, i els nens i nenes de P5 hem començat a fer moltes coses: psicomotricitat, anglès, racons, música, jugant amb els companys i molts moments compartits...

Mireu!! aquí teniu un tastet de les coses que hem estat fent!

Hem començat amb molta energia i moltes ganes!!!

Per veure les fotos cliqueu aquí.

1. Benvinguts i benvingudes