NOVETATS

informat2

 marato

 images 

DECLARACIÓ RESPONSABLE INFANTIL 

DECLARACIÓ RESPONSABLE PRIMÀRIA 

COM TREBALLEM A L’ESCOLA DES DEL CONFINAMENT

tot anira be

 

certamen

  

NOTÍCIES QUE FAN REFLEXIONAR

 

portmafalda

 

LLAR D’INFANTS

IMG 0257

 

 

P3

Hola famílies!!

A principis de desembre, quan P3 vam sortir a fer el pastoret o pastoreta i P4 i P5 al pati, vam trobar una barretina que devia perdre el Tió! Després de buscar-lo pel pati i la classe i no trobar-lo, vam decidir anar a les vinyes del voltant.

Buscant, buscant vam veure mantetes i finalment... vam trobar els tions!! Perquè no es tornessin a perdre, els vam entrar a l’escola, els vam tapar i els hi vam donar menjar.

L’últim dia d’escola ja estaven molt tips i els nens i nenes d’infantil els vam fer cagar i moltes xocolatines ens van portar!!!

Mireu que bé ens ho vam passar

I quan vam tornar al gener... els Reis Mags ens van deixar uns quants regals per poder jugar al pati!! Quina il·lusió!! J A més a més el primer dia vam poder portar alguna joguina de casa per compartir amb els companys i companyes, que divertit que va ser!!

TIONS

Hola famílies,

Aquest trimestre, com heu pogut veure, a més a més dels espais d’aprenentatge, també hem fet racons, tant relacionats amb els nombres com amb les lletres!! Ens agrada perquè podem triar i després sempre rotem i així podem anar a totes les propostes. Mireu, mireu!!

RACONS RELACIONATS AMB LES MATEMÀTIQUES

Tants objectes com personatges: podem repartir una peça a cada personatge? I si ho compliquem i els col·loquem a la graella? Com ho podem fer? Alguns anàvem un a un, altres n’agafàvem uns quants de cop i els anàvem repartint, etc.

Plantilles 2D: ens trobem uns mosaics amb quadrats de colors i alguns blancs per superposar-hi les peces corresponents, però un cop ja ho hem aconseguit, ho podem replicar en un mosaic d’igual mida que està al costat? La translació ens ha costat una mica més, però a poc a poc ens sentim més segurs i segures per superar el repte!

Identificar/classificar blocs lògics: podem classificar les peces de blocs lògics? Primer ho fem per colors i després tenim la idea de fer-ho per formes!! Quan ja ho hem classificat, identifiquem i emparellem peces iguals!

Cucs de colors: cada cuc està fet d’uns colors diferents, trobaré el pompó que toca? Aaah però no sembla tant fàcil, ja que cal agafar els diferents pompons amb pinces.

Oueres de colors i nombres: les oueres s’han transformat i mitjançant un dau hem de posar tantes fitxes com el nombre ens indiqui o observar quin nombre hi ha escrit al fons per aconseguir tenir les mateixes fitxes que el número.

Creem amb pius: ja sigui nombres com el què ens imaginem, ho podem fer possible amb els pius, però compte que no és tan fàcil com sembla!

Tablets: l’aplicació Innovamat és la plataforma que utilitzen les vostres filles i els vostres fills a l’aula, dissenyada i programada, per atendre la diversitat i adaptar-se al ritme de cada infant, per assolir els diferents continguts matemàtics. Cada setmana la tutora rep un informe personalitzat de cada infant, obtenint les evidències dels punts forts i dels continguts que cal reforçar per millorar l’aprenentatge matemàtic.

Per veure les fotos cliqueu aquí.

 

RACONS RELACIONATS AMB LES LLETRES

Fem lletres amb els pius: amb els pius de diferents colors resseguim les lletres que hi ha escrites, quines ens tocaran?-     Quin nom faig? Després de triar el nom que vulguem, cal trobar les lletres magnètiques per confegir-lo, quina emoció!

Inicials amb taps: amb els taps que veiem en el nostre dia a dia, resseguim les inicials dels noms dels infants de la classe, per quina lletra començo?

El llibre dels noms: tal i com ho sentiu, tenim un llibre amb els nostres noms però cal que els relacionem amb la seva fotografia. Això si, tenim un full que ens ajuda a mirar per quina lletra comença i quines altres lletres hi ha als noms dels companys i companyes.

Quina lletra és igual? Quines lletres trio? Després d’escollir les que vull, les ressegueixo amb retoladors de diferents colors i busco la mateixa entre les lletres magnètiques. A veure si les trobo totes!

English animals and transports: a més a més sempre fem un racó en anglès, i aquest trimestre hem pogut jugar al dòmino i al memory mentre apreníem els transports i alguns animals amb anglès!

Per veure les fotos cliqueu aquí.

 

 

 

 

Aquest trimestre hem començat a fer espais d’aprenentatge, però degut al Covid-19, els hem adaptat una mica i és per això que els infants poden triar entre dues opcions però sense circular lliurement. A més a més els mestres dels Crics d’Innovamat, ens mostren reptes perquè puguem treballar les matemàtiques des de diferents perspectives.

Aquí us expliquem i teniu una mostra del que hem fet durant el 1r trimestre!

ESPAI D’ART

El MON, un insecte pal que és mestre dels Crics, ens presenta diferents propostes en aquest espai per tal que els infants desenvolupin la seva creativitat i alhora també coneguin diferents artistes. Durant el 1r trimestre hem fet:

Piet Mondrian: a partir de l’observació d’alguns dels seus quadres els infants construeixen la seva pròpia obra d’art. En l’art també hi podem veure les matemàtiques i és per això que hem observat les figures planes que hi ha com ara el quadrat, el rectangle, etc. A més a més de les regions obertes i tancades i de les línies rectes que composen els seus quadres.

Salvador Dalí: partint de l’obra Sala Mae West de l’artista surrealista, hem deixat a l’abast el material necessari (boques, nassos, ulls, orelles i celles) perquè els infants creïn la seva pròpia composició tenint en compte les simetries, la proporció de mesura entre els diferents elements de la cara i el grau de realisme que li volen donar.

 

MON

 ESPAI D’EXPERIMENTACIÓ

El BOR, la cuca de llum, és un gran científic, tan brillant com despistat, i un mestre que sempre desperta la curiositat dels infants. Personifica l’espai de ciències. Durant el 1r trimestre hem fet:

Rampes: a partir de rampes de diferents inclinacions i de diferents superfícies els infants poden experimentar com influeixen aquests dos factors quan llancem cotxes i objectes amb diferents atributs.

Taules d’experimentació: s’ofereix als infants una safata amb diferents tipus de gra de diferents mides i han d’investigar amb els materials dels que disposen: sedassos, coladors, embuts, ampolles…

 

BOR

 

 

ESPAI CONSTRUCCIÓ

La PETRA, la formiga, l’arquitecta més treballadora i sacrificada del bosc. Una mestra molt exigent i motivadora. les seves construccions són tan sòlides com indica el seu nom, que vol dir “pedra” en llatí. Personifica l’espai de construcció. Durant el 1r trimestre hem fet:

Monuments arquitectònics: a partir de quatre imatges on apareixen edificis emblemàtics d’arreu del món (el Taj Majal, la Sagrada Família, el Pont Golden Gate de San Francisco i el Partenó de Grècia) serveix de punt de partida com a inspiració perquè cada infant, a partir de l’observació, pogui construir la seva pròpia estructura fent ús de diferents materials. A més a més, amb la intenció de que els infants puguin fer un exercici d’abstracció traslladant una informació 2D a una estructura 3D, tenint en compte l’existència o l’absència de la simetria i l’estabilitat de l’estructura. Tot un repte!!

Cotxes: A partir de la presentació de tot el material per a la construcció d’un vehicle, es proposa als infants la construcció d’un vehicle amb rodes, amb l’objectiu de fer-lo rodar. Darrera d’aquesta proposta hi ha diferents intencions matemàtiques com: treballar els cossos o elements rodons, la importància de la mida de les rodes i les estratègies emprades per enganxar les rodes als eixos, fet que condicionarà la trajectòria del vehicle.

 

PETRA

 ESPAI DEL JOC SIMBÒLIC

El joc simbòlic és un dels tipus de joc predominants en la primera infància el qual aporta vivències significatives a l’infant, recreant o ideant situacions quotidianes que els ’ajuden a comprendre i a interioritzar determinats rols i relacions socials i familiars.

Joc simbòlic

 

 

 

 

 

 

 

 

Hola famílies!

Bon inici de curs!!

Ja han passat gairebé 3 setmanes des de que vam començar l’escola i els nens i nenes de P3 hem començat a fer moltes coses: psicomotricitat, espais d’aprenentatge adaptats a la nova situació, les rutines de cada dia, anglès, hem jugat amb peces de construccions, amb trencaclosques, hem dibuixat amb pintura...

Mireu!! aquí teniu un tastet de les coses que hem estat fent!

Hem començat amb molta energia i moltes ganes i vosaltres?

Per veure les fotos, cliqueu aquí.