Novetats

Xerrades

 Adolescència

 

llenguatge

 

Televisió escolar

 

Revista escolar

 abareque

 

 

Notícies que fan reflexionar

portmafalda

Llar d'infants

IMG 0257

Informat

 

Educació Infantil

Hola famílies!!

Aquesta setmana hem anat a l’hort de l’escola a plantar faves!!

El Floren ens deia on havíem de posar les llavors i ara només queda cuidar-les perquè creixin força!!

Per veure les fotos, cliqueu sobre la imatge.LLAVOR FAVES

 

 

Benvolguts i benvolgudes a l’escola de nou! Esperem que hagueu gaudit de les vacances i comenceu amb molta energia, ja que farem activitats molt enriquidores aquest curs!

A Infantil ja hem començat les sessions de PSICOMOTRICITAT. Sabeu el que és? No és només jugar per jugar (que està molt bé ), sinó que és un espai on treballar l’àrea de descoberta d’un mateix i dels altres. Posa l’accent en aprendre a ser i a estar amb els altres, és a dir, a conviure. Els continguts de l’àrea són l’autoconeixement i gestió de les emocions; joc i moviment; relacions afectives i comunicatives; autonomia personal i relacional.

Bernat Aucouturier defineix la psicomotricitat d’aquesta manera:

La psicomotricitat és una pràctica que ofereix a l’infant, a través d’un dispositiu d’espai i temps, la possibilitat de fer un procés de maduració psicològica i emocional, a través de la via del cos i el moviment.”

Aquest sistema de psicomotricitat facilita que l’infant parteixi de les seves necessitats motrius i emotives durant les sessions. Com a conseqüència d’això, les individualitats són respectades al màxim en el seu propi desenvolupament, fent-lo protagonista absolut del seu propi aprenentatge segons els seus interessos únics i intransferibles.

Les mestres estem presents i atenent a les necessitats que el grup presenta, en les seves iniciatives o mancances, per tal de suggerir activitats: activitats per desenvolupar les habilitats motrius bàsiques (desplaçaments, salts, girs, equilibris, llançaments i recepcions), construccions, joc simbòlic i disfresses, circuits motrius amb material divers, jocs preesportius, jocs col·lectius, etc.

Es treballen els hàbits i la rutina de la sessió: s’entra al gimnàs caminant, ens traiem les sabates i les deixem ben posades. Fem la rotllana i parlem de l’última sessió. Recordem les normes de convivència i respecte de companys i material. Aleshores fem o bé un joc col·lectiu o circuit amb propostes motrius diverses. Al finalitzar aquesta part, els infants es posen en línia i es preparen per enderrocar la muralla (blocs d’escuma). Ho fem després d’una senyal (Psi-co-mo-tri-ci-tat!, acompanyant cada síl·laba amb un gest. O bé decidim fer un comptatge acústic). Després del moment de destrucció, donem pas a la construcció i la creativitat del joc lliure.

Avisem quan hem de recollir, i tots junts guardem el material al seu lloc. Després de recollir tenim una estona per fer relaxació i respiracions tranquil·lament.

Teniu un recull de fotografies dels primers dies.

Per veure les fotos de psicomotricitat de P3 i P4, cliqueu aquí.