P4

Hola famílies,

L’últim dia d’escola, vam cagar el Tió, després de donar-li molt menjar!! Ens va cagar un pot per fer bombolles i l’esmorzar amb neules, galetes i torrons!! Mmm que bons!

Però això no és tot!! Quan vam tornar de les vacances de Nadal, els Reis Mags ens havien deixat molts regals! Hi havia jocs de taula, plastilina, trencaclosques i un regal molt especial... una CUINETA pel pati!! I a la tarda vam jugar amb les joguines que havíem portat de casa.

Aquí teniu un petit recull de fotos d’aquests dies tan màgics!

Per veure les fotos, cliqueu sobre la imatge.

 tio

Hola famílies,

Durant aquest 1r trimestre hem fet moltes activitats i per això us volem explicar i ensenyar mitjançant un recull fotogràfic, tot el que hem anat realitzant!

Pel què fa a la LLENGUA:

  • Els dilluns aprofitem el matí per explicar als altres companys i companyes què hem fet durant el cap de setmana.

 

  • A més a més aprenem les dites dels mesos de l’any. A partir de la dita també hem treballat la roba, els colors, hem buscat les lletres als nostres noms, etc.

 

  • A l'etapa d'educació infantil els contes són molt importants. A vegades hem fet feines més específiques i altres n'hem parlat a la classe. Els contes que hem anat presentant aquest trimestre són: El follet si us plau, Castanyes amb banyes, La caputxeta forçuda i Un collaret d’estels. A més a més d’anar un cop al mes a la biblioteca on ens explicaven un conte.

 

  • En qualsevol activitat és important l'expressió oral, però també cal treballar de forma específica les lletres, el vocabulari… i això ho podem fer amb els racons. Hem buscat objectes que havíem de classificar, segons la seva inicial, dins al pot corresponent; hem confegit el nostre nom i el dels altres companys i companyes, i també amb plastilina; hem relacionat vocabulari de la tardor i uns trencaclosques que encaixant-los descobríem paraules de la tardor, etc.

El treball per racons és complementari al treball que fem de les lletres amb el gran grup, ja que estem recordant les vocals i aprenent altres lletres que van sorgint en les activitats del dia a dia.

  • Aquest curs hem reprès la maleta viatgera, ensenyant tot allò que heu fet a casa, explicant el conte o llibre que els ha agradat més, etc.

Per adquirir un domini i evolució en el traç de les grafies i escriptura, així com una millora en la prensió i en el control muscular, també fem grafisme. Comencem generalment amb un grafisme creatiu, ja sigui a la sorra, amb pintura, plastilina, etc., per després passar al full.

1. LLENGUA

 

Pel què fa a les MATEMÀTIQUES:

 

Continuem treballant amb Innovamat, ja que parteix d'una metodologia més manipulativa, motivadora on apareixen els crics i deixant que cada infant busqui estratègies i raoni per descobrir nous aprenentatges. Dins d'aquesta metodologia, trobem:

 

  • Tallers: a la primera història hem fet un taller d’ identificar i classificar les peces dels blocs lògics primer com nosaltres volíem i després amb cartes d’atributs (colors, forma i mida); hem treballat la descomposició del 4 a través de figures d’acroesport i amb unes pedretes; hem identificat el patró, que és allò que es repeteix en una sèrie i n’hem creat de sonores, és a dir, picant de mans o de peus, etc. A la segona història hem observat l’obra de Paul Klee i hem trobat i fet triangles i quadrilàters. Finalment hem creat el nostre propi quadre amb figures geomètriques.

 

 

 

  • Racons: hem identificat blocs lògics ja sigui per la forma (cercle, quadrat i triangle) com per la mida (gran i petit); hem creat grups del nombre amb la seva quantitat amb ossets i insectes, hem continuat sèries i ens n’hem inventat de noves trobant fins i tot l’intrús que no seguia el patró, hem copiat mosaics en 2D, hem creat dibuixos amb gomets de diferents figures geomètriques i algun altre dia hem jugat a un joc de lògica de la Caputxeta.

 

També ho complementem amb l'aplicació d’Innovamat, un cop a la setmana o quinzenalment, i així ajudar a reforçar allò que anem treballant a l'aula.

 

A més a més, per aprendre a observar, a llegir, a dibuixar… cal tenir una bona capacitat de raonament lògic i això ho treballem amb un quadern on hem de seguir la seriació, completar seqüències temporals, unir els objectes que tenen relació entre ells, etc.

2. MATES

 

 

Pel què fa als ESPAIS D'APRENENTATGE:

 

Com hem esmentat abans, seguim la metodologia d'Innovamat i per aquest motiu també s'inclouen els espais d'aprenentatge, ja que a partir d'unes propostes de caràcter obert, els infants van descobrint i construint el seu propi aprenentatge. L'exploració que fan segons els seus interessos és igual d'important que l’enriquiment mutu que tenen a través de la relació amb els altres. Aquest curs, P4 i P5 podem fer espais junts, d’aquesta manera a vegades podem triar a quin espai d’aprenentatge volem anar i quan canviem i altres vegades ens toca un espai concret.

 

Els mestres Crics son els que proposen espais com el d'experimentació amb el Bor, el de construccions amb la Petra i el d'art amb el Mon. Durant aquest 1r trimestre hem fet l’espai d'experimentació amb el Bor,  l’espai de construccions amb la Petra i  l’ espai de l'art amb el Mon. A més a més aquest curs ens acompanya també la Meca que és un lloro, i amb ell fem l’espai parlem on a través de jocs i de teatre amb disfresses i titelles els infants poden enriquir el seu llenguatge oral.

3. Espais aprenentatge

 

Pel què fa als MOMENTS D'AULA:

 

  • Aquest curs hem començat el projecte "Petjades". Tot va començar quan l’avi Pepet ens va demanar ajuda per obrir una maleta que tenia a casa seva. Allà hi vam trobar fotos antigues i mooltes revistes que els nens havien fet. Vam poder comparar amb revistes d’actualitat i a partir d’aquí vam fer una pluja d’idees de persones que es necessiten per crear una revista i així va ser com la nostra classe som els fotògrafs i fotògrafes!
  • Els dijous fem música amb la Gemma i a banda d'ensenyar-nos cançons, també hem tocat algun instrument.
  • Ens encanta anar al gimnàs a fer psicomotricitat! Comencem escalfant per després poder enderrocar la muralla i a través de la pròpia vivència, ser conscients del propi cos, així com potenciar l'autoestima.
  • Altres moments de gaudi a l'escola ha estat quan ens vam trobar la barretina del Tió al pati i gràcies als trossos de manta que va anar deixant el vam trobar ben amagat al bosc.

 

Esperem que en gaudiu molt i compartiu aquestes fotos amb els vostres fills i filles, perquè us puguin explicar amb les seves paraules i les seves emocions, el seu dia a dia a l’escola.

 

 Moltes gràcies per la vostra atenció!

IMG-20211217-WA0002

 

 

 

 

 

 

PRIMERS DIES D'ESCOLA A P4

Hola famílies!

Bon inici de curs!!

Ja han passat uns dies des que vam començar l’escola, i els nens i nenes de P4 hem començat a fer moltes coses: psicomotricitat, anglès, racons, música, jugant amb els companys i molts moments compartits...

Mireu!! aquí teniu un tastet de les coses que hem estat fent!

Hem començat amb molta energia i moltes ganes!!!

Per veure les fotos cliqueu aquí.

1. Benvinguts i benvingudes