Hola famílies,

Durant aquest 1r trimestre hem fet moltes activitats i per això us volem explicar i ensenyar mitjançant un recull fotogràfic, tot el que hem anat realitzant!

Pel què fa a la LLENGUA:

  • Els dilluns aprofitem el matí per explicar als altres companys i companyes què hem fet durant el cap de setmana.

 

  • A més a més aprenem les dites dels mesos de l’any i treballem la rima, el vocabulari, les relacionem amb l’estació que estem...

 

  • A l'etapa d'educació infantil els contes són molt importants. A vegades hem fet feines més específiques i altres n'hem parlat a la classe. Els contes que hem anat presentant aquest trimestre són: El follet gràcies, La baralla dels 2 llops, L’aventura de Maria Castanya, Sopa de Pedres i El petit avet. A més a més d’anar un cop al mes a la biblioteca on ens explicaven un conte.

 

  • En qualsevol activitat és important l'expressió oral, però també cal treballar de forma específica les lletres, la introducció a la lletra lligada, el vocabulari… i això ho podem fer amb els racons. Hem confegit el nostre nom i cognom amb lletra de pal i després amb lletra lligada, hem treballat el vocabulari específic de la tardor relacionant imatges i paraules, confegint paraules i escrivint-les després, fent puzles formant paraules de la tardor, llegint vocabulari en lletra lligada. També hem enfilat fulles de cartró per treballar la motricitat fina. També hem relacionat grafies en lletra de pal amb la corresponent lletra lligada amb el joc del plat i les pinces i hem fet puzles formant paraules en lletra lligada.

El treball per racons és complementari al treball que fem a l’aula amb el gran grup

  • Aquest curs hem reprès la maleta viatgera, ensenyant tot allò que heu fet a casa, explicant el conte o llibre que els ha agradat més, etc.
  • Per adquirir un domini i evolució en el traç de les grafies i escriptura, així com una millora en la prensió i en el control muscular, també fem activitats de grafisme. Ens centrem molt en la introducció al traç de la lletra lligada a través del quadernet de grafisme i d’activitats més creatives, amb pintura...

1. LLENGUA

Pel què fa a les MATEMÀTIQUES:

Continuem treballant amb Innovamat, ja que parteix d'una metodologia més manipulativa, motivadora on apareixen els crics i deixant que cada infant busqui estratègies i raoni per descobrir nous aprenentatges. Dins d'aquesta metodologia, trobem:

  • Tallers: a la primera història hem descobert el nombre 6 i les diferents maneres de descompondre’l i hem jugat al niu del 6. Els següents tallers estan relacionats amb l’obra de Kandinski “Quadrats amb cercles concèntrics”, on havien de reconèixer elements geomètrics i anomenar-los, construir i ordenar cercles de mides diferents, explorar el concepte de cercles concèntrics i descobrir diferents maneres de construir rectangles amb files i columnes. A la segona història hem classificat figures planes i n’hem construït amb els geoplans. També hem creat figures planes amb segments i nexes i les hem classificat tenint en compte el nombre de costats. L’últim taller ha estat d’estadística on hem fet un estudi per descobrir quina és la forma preferida dels infants de la classe.

 

  • Racons: Hem relacionat la xifra i la quantitat amb diferents materials, hem jugat a tants com... creant grups que tinguin tants elements com un altre, amb animals... Hem copiat mosaics 2D amb fitxes planes, hem identificat blocs lògics segons les seves qualitats i hem jugat al joc: la carta més alta guanya! També hem jugat la memory i hem fet puzles.

També ho complementem amb l'aplicació d’Innovamat, un cop a la setmana i així ajudar a reforçar allò que anem treballant a l'aula.

A més a més, per aprendre a observar, a llegir, a dibuixar… cal tenir una bona capacitat de raonament lògic i això ho treballem amb un quadern on hem de seguir la seriació, completar seqüències temporals, unir els objectes que tenen relació entre ells, etc.

2. MATES

Pel què fa als ESPAIS D'APRENENTATGE:

Com hem esmentat abans, seguim la metodologia d'Innovamat i per aquest motiu també s'inclouen els espais d'aprenentatge, ja que a partir d'unes propostes de caràcter obert, els infants van descobrint i construint el seu propi aprenentatge. L'exploració que fan segons els seus interessos és igual d'important que l’enriquiment mutu que tenen a través de la relació amb els altres. Aquest curs, P4 i P5 podem fer espais junts, d’aquesta manera a vegades podem triar a quin espai d’aprenentatge volem anar i quan canviem i altres vegades ens toca un espai concret.

Els mestres Crics son els que proposen espais com el d'experimentació amb el Bor, el de construccions amb la Petra i el d'art amb el Mon. Durant aquest 1r trimestre hem fet l’espai d'experimentació amb el Bor,  l’espai de construccions amb la Petra i  l’ espai de l'art amb el Mon. A més a més aquest curs ens acompanya també la Meca que és un lloro, i amb ell fem l’espai parlem on a través de jocs i de teatre amb disfresses i titelles els infants poden enriquir el seu llenguatge oral.

3. Espais aprenentatge

Pel què fa als MOMENTS D'AULA:

  • Aquest curs hem començat el projecte "Petjades". Tot va començar quan l’avi Pepet ens va demanar ajuda per obrir una maleta que tenia a casa seva. Allà hi vam trobar fotos antigues i mooltes revistes que els nens havien fet. Vam poder comparar amb revistes d’actualitat i a partir d’aquí vam fer una pluja d’idees de persones que es necessiten per crear una revista i així va ser com la nostra classe som els reporters i reporteres!
  • Els dijous fem música amb la Gemma i a banda d'ensenyar-nos cançons, també hem tocat algun instrument.
  • Ens encanta anar al gimnàs a fer psicomotricitat! Comencem escalfant per després poder enderrocar la muralla i a través de la pròpia vivència, ser conscients del propi cos, així com potenciar l'autoestima.
  • Altres moments de gaudi a l'escola ha estat quan ens vam trobar la barretina del Tió al pati i gràcies als trossos de manta que va anar deixant el vam trobar ben amagat al bosc.

Esperem que en gaudiu molt i compartiu aquestes fotos amb els vostres fills i filles, perquè us puguin explicar amb les seves paraules i les seves emocions, el seu dia a dia a l’escola.

IMG 20211203 190550