Hola famílies,

Durant aquest 2n trimestre hem fet moltes activitats i per això us volem explicar i ensenyar mitjançant un recull fotogràfic (cliqueu a les imatges), tot el que hem anat realitzant!

Pel què fa a la llengua:

  • Els dilluns aprofitem el matí per explicar als altres companys i companyes què hem fet durant el cap de setmana i després fem una feineta on representem les nostres vivències i practiquem l’escriptura espontània.
  • Els divendres fem l’activitat del reporter i la reportera on cada nen i nena ens presenta la seva noticia.
  • A més a més també aprenem les dites dels mesos de l'any. Aquest trimestre hem treballat les següents dites: “Gener fredolic, entra bufant els dits”, “Pel febrer, abriga’t bé” i l’última d’aquest trimestre “Març marçador de nit fa fred i de dia calor”.
  • També fem activitats relacionades amb l’estació de l’any que estem (l’hivern) i les festes tradicionals (carnaval). Hem treballat aquesta endevinalla de l’hivern: “tinc 5 habitacions, cadascuna amb una persona i a l’hivern quan fa fred, estan tots abrigadets”
  • A l'etapa d'educació infantil els contes són molt importants. A vegades hem fet feines més específiques i altres n'hem parlat a la classe. Hem treballat el conte: “La caseta de xocolata”, l’hem representat, hem treballat vocabulari relacionat...i també hem llegit contes relacionats amb l’hivern. També hem presentat el conte “L’aigua” d’en Cesk Freixas.
  • En qualsevol activitat és important l'expressió oral, però també cal treballar de forma específica les lletres, el vocabulari… i això ho podem fer amb els racons. . Aquest trimestre hem treballat el vocabulari de l’hivern, el treball del nom i cognom en lletra lligada i diverses activitats de consciència fonològica.
  • Per adquirir un domini i evolució en el traç de les grafies i escriptura, així com una millora en la prensió i en el control muscular, també fem grafisme.
  • A més a més, per aprendre a observar, a llegir, a dibuixar… cal tenir una bona capacitat de discriminació visual i això ho treballem amb un quadern de percepció visual on hem de buscar objectes, colors, diferències, trobar la forma, etc.

1. llengua

 

 Pel què fa a les matemàtiques:

Aquest curs hem començat a treballar amb Innovamat, ja que parteix d'una metodologia més manipulativa, motivadora ja que hi ha els CRICS i deixant que cada infant busqui estratègies i raoni per descobrir nous aprenentatges. Dins d'aquesta metodologia, trobem:

  • Tallers: treballem el nombre 7 a través d’un joc de punteria. Cerquem cartes de nombres i oueres que sumin 7. Completem taules de doble entrada. Fem estovalles i prenem mides per preparar un picnic que compartirem amb els companys de p4. Fem seriacions amb fruita. Cerquem les propietats dels prismes i les piràmides.
  • Racons: Aquesta metodologia ens permet organitzar-nos en petits grups i treballar de manera més individualitzada, respectant el ritme d’aprenentatge. Aquest trimestre hem construït figures als geoplans, hem relacionat xifra i quantitat amb representacions diferents, hem fet gràfics de barres, hem reproduït mosaics amb rajoles cartabon i també hem fet seriacions, puzzles i el joc magnètic face.

També ho complementem amb l'aplicació APP INNOVAMAT, un cop a la setmana i així ajudar a reforçar allò que anem treballant a l'aula.

2. matematiques crics

 

Pel què fa als espais d'aprenentatge:

Com hem esmentat abans, seguim la metodologia d'Innovamat i per aquest motiu també s'inclouen els espais d'aprenentatge, ja que a partir d'unes propostes de caràcter obert, els infants van descobrint i construint el seu propi aprenentatge. L'exploració que fan segons els seus interessos és igual d'important que l'enriquiment mutu que tenen a través de la relació amb els altres.

Els mestres Crics son els que proposen espais com el d'experimentació amb el Bor, el de construccions amb la Petra i el d'art amb el Mon. Durant aquest 2n trimestre hem pogut fer espais d'aprenentatge com:

  • Espai d'experimentació (Bor): Vam iniciar el trimestre experimentant amb la barreja de colors, a través de la pintura i les taules de llum. Després hem observat, analitzat i classificat radiografies, d’animals i de persones. També hem experimentat amb els miralls, jugant a trobar simetries, deformant la imatge... i també hem continuat experimentant amb algunes propostes del primer trimestre.
  • Espai de construccions (Petra): Vam iniciar el trimestre inventant-nos màquines, primer calia fer una proposta i dibuixar-la, en acabar realització del prototip. I després de Carnestoltes, vam experimentar amb les balances i les bàscules i hem acabat el trimestre realitzant una bàscula casolana amb tres objectes.
  • Espai de l'art (Mon): Vam iniciar el trimestre treballant les simetries amb pintura i cordes. Després vam observar i representar el reflex de les ombres sobre un pla perpendicular, jugant amb les llanternes! També hem construït la nostra pròpia obra d’art a partir dels quadres de Paul klee i finalment hem elaborat creacions artístiques amb rajoles cartabon.
  • Espai de joc simbòlic: Vam obrir aquest espai per fer ús de la imaginació i viure la setmana del carnestoltes amb molta diversió! Ens vam maquillar i disfressar sense parar!

3. Espais aprenentatge

 

 

Pel què fa als moments d'aula:

  • Aquest trimestre hem iniciat el projecte "Descobrim l'Univers" i ens han sorgit tantes preguntes que cada infant ha investigat a casa i ens ho ha explicat mitjançant les conferències, i si hem tingut dubtes i més curiositat hem seguit investigant... quin món tant interessant!!
  • Dos dies a la setmana fem anglès amb la Marina i el Richard i a través de cançons i jocs ens ensenyen aquest idioma. Primer busquem el Mouse... “Mouse where are you?” i després ens proposen diferents reptes, jocs i activitats.
  • Els dilluns fem música amb la Carmina i a banda d'ensenyar-nos cançons, també hem tocat algun instrument. Durant aquest trimestre hem après aquestes cançons: “Un cavallet de cartró”, “Joc per moure el cos” i “Els instruments”, les tres d’Un país de xauxa i “Aigua” de Cesk Freixas.
    • Ens encanta anar al gimnàs a fer psicomotricitat! Comencem recordant quines possibilitats li podem donar als materials que hi ha darrera la muralla, repassem les normes de convivència i ens preparem per enderrocar la muralla fent un compte enrere... i a través de la pròpia vivència, ser conscients del propi cos, així com la potenciació de l'autoestima i la regulació d’emocions i sentiments que sorgeixen en aquest joc tant espontani.
    • Altres moments de gaudi a l'escola és quan anem al pati a jugar al sorral o correm amunt i avall! També ens fa molta il·lusió celebrar els aniversaris dels amics i amigues!!

 

Esperem que en gaudiu molt i compartiu aquestes fotos amb els vostres fills i filles, perquè us puguin explicar amb les seves paraules i les seves emocions, el seu dia a dia a l’escola.

4. moments aula lluna

 

 

Moltes gràcies per la vostra atenció!