Hola famílies,

Durant aquest 2n trimestre hem fet moltes activitats i per això us volem explicar i ensenyar mitjançant un recull fotogràfic, tot el que hem anat realitzant!

Pel què fa a la llengua:

  • Els dilluns aprofitem el matí per explicar als altres companys i companyes què hem fet durant el cap de setmana.
  • També comencem la setmana de l'infant protagonista ensenyant tot allò que ha portat de quan era bebè, el conte que més li agrada, fotografies de la família i de diferents moments, etc.
  • A més a més també aprenem la dita de l'estació de l'any, que en aquest cas ha estat: "A l'hivern, el millor amic és un bon abric". A partir de la dita també hem treballat la roba, els colors, etc.
  • A l'etapa d'educació infantil els contes són molt importants. A vegades hem fet feines més específiques i altres n'hem parlat a la classe. També hem explicat contes que els infants que aquella setmana són els o les protagonistes. Els contes que hem anat presentant aquest trimestre són: El país de l’hivern, En Patufet i Aigua d’en Cesk Freixas.
  • En qualsevol activitat és important l'expressió oral, però també cal treballar de forma específica les lletres, el vocabulari… i això ho podem fer amb els racons. Hem confegit el nostre nom amb lletres, amb pius, hem resseguit les lletres amb canyetes, hem fet el nostre nom amb plastilina per després escriure’l, etc.

El treball per racons és complementari al treball que fem de les lletres amb el gran grup, ja que estem aprenent les vocals i reconeixent les lletres dels nostres noms.

  • Per adquirir un domini i evolució en el traç de les grafies i escriptura, així com una millora en la prensió i en el control muscular, també fem grafisme. Comencem generalment amb un grafisme creatiu, ja sigui a la sorra, amb pintura, plastilina, etc., per després passar al full.

1. llengua

 

Pel què fa a les matemàtiques:

Aquest curs hem començat a treballar amb Innovamat, ja que parteix d'una metodologia més manipulativa, motivadora ja que hi ha els crics i deixant que cada infant busqui estratègies i raoni per descobrir nous aprenentatges. Dins d'aquesta metodologia, trobem:

  • Tallers: hem fet un taller de buscar patrons (seriacions), hem treballat la quantitat 1-3 amb la cançó “A la vora de la mar hi ha una tortuga” i amb les peces cARTabon hem manipulat i creat diferents construccions o objectes.
  • Racons: hem identificat blocs lògics ja sigui per la forma (cercle, quadrat i triangle) com per la mida (gran i petit), hem copiat mosaics en 2D amb les peces cARTabon, hem reproduït les diferents cares on hi havia personatges disfressats, hem jugat a jocs de lògica com l’speed cups i el bunny boo, hem observat longituds per descobrir quin cuc és més llarg i quin més curt i hem jugat al memory de nombres i quantitats.

També ho complementem amb l'aplicació d’Innovamat, un cop a la setmana o quinzenalment, i així ajudar a reforçar allò que anem treballant a l'aula.

A més a més, per aprendre a observar, a llegir, a dibuixar… cal tenir una bona capacitat de discriminació visual i això ho treballem amb un quadern de percepció visual on hem de buscar objectes, colors, diferències, trobar la forma, etc.

 

1. matematiques crics

 

 

Pel què fa als espais d'aprenentatge:

Com hem esmentat abans, seguim la metodologia d'Innovamat i per aquest motiu també s'inclouen els espais d'aprenentatge, ja que a partir d'unes propostes de caràcter obert, els infants van descobrint i construint el seu propi aprenentatge. L'exploració que fan segons els seus interessos és igual d'important que l’enriquiment mutu que tenen a través de la relació amb els altres. Aquest curs, degut al Covid-19, no barregem grups d'infantil, però si que es fan diferents propostes. Als espais, els infants a vegades poden canviar quan decideixen o d'altres trien i es fan dos grups que la següent setmana canvien de proposta.

Els mestres Crics son els que proposen espais com el d'experimentació amb el Bor, el de construccions amb la Petra i el d'art amb el Mon. Durant aquest 2n trimestre hem pogut fer espais d'aprenentatge com:

  • Espai d'experimentació (Bor): hem experimentat amb caixes on tenien llegums de diferents mides, hem observat característiques semblants i diferents d’unes radiografies d’animals, també hem explorat com canvien els colors quan els barregem i hem observat què passa quan “pesquem” amb els imants o quan els ajuntem.
  • Espai de construccions (Petra): construïm una jungla pensant en tot allò que necessiten els animals, creem objectes amb les peces de bambouchi i experimentem amb canalitzacions (tubs que van enganxant per fer un circuit) per tal que es facin preguntes d’on acabarà l’objecte, com puc fer perquè caigui dins el bol, etc. Una altra proposta amb la mateixa intenció que aquesta última, consisteix que en un pla inclinat on han de deixar caure una bola per aconseguir que arribi dins de la peça final.
  • Espai de l'art (Mon): experimentem amb el fang i diversos materials per veure què passa quan ho passem per sobre, ho aixafem, etc. També hem comprovat a través de miralls les simetries d’unes imatges per després intentar-ho amb creacions de lego.
  • Espai de joc simbòlic: en aquest espai els infants interpreten diferents rols per tal d’afavorir el llenguatge oral.

1. Espais aprenentatge

 

Pel què fa als moments d'aula:

  • Aquest curs continuem treballant el projecte "Descobrim l'Univers", i durant el trimestre hem anat responent les diferents preguntes que ens havien sorgit sobre les estrelles i que hem investigat a casa per explicar-ho als altres companys i companyes.
  • Un dia a la setmana ve el Richard que a través de cançons i jocs ens ensenya anglès. Aquest trimestre a més a més hem conegut al "Mouse"! Hi ha un altre dia que també fa racons in English.
  • Els dilluns ve la Carmina per fer música i a banda d'ensenyar-nos cançons, també hem tocat algun instrument. Durant aquest trimestre hem après aquestes cançons: Un cavallet de cartró, Joc per moure el cos i Els instruments, les tres d’Un país de xauxa i Aigua de Cesk Freixas.
  • Ens encanta anar al gimnàs a fer psicomotricitat! Comencem escalfant per després poder enderrocar la muralla i a través de la pròpia vivència, ser conscients del propi cos, així com potenciar l'autoestima.
  • Altres moments de gaudi a l'escola és quan anem al pati a jugar al sorral o correm amunt i avall! També ens fa molta il·lusió celebrar els aniversaris dels amics i amigues!! J

Esperem que en gaudiu molt i compartiu aquestes fotos amb els vostres fills i filles, perquè us puguin explicar amb les seves paraules i les seves emocions, el seu dia a dia a l’escola.

1. MOMENTS AULA P3

 

Moltes gràcies per la vostra atenció!