Hola famílies,

També hem fet racons de llengua!! Mireu, mireu!!

  • Vocabulari de la tardor: hem relacionat imatges de fruits de la tardor amb la paraula corresponent, confegit paraules, hem fet puzles formant vocabulari…. I també hem treballat la motricitat fina enfilant fullles de cartró!
  • Vocabulari dels contes treballats: hem treballat la sequenciació del conte, relacionat paraules amb la imatge, hem confegit vocabulari i també l’hem representat.
  • Relacionar lletra lligada i lletra de pal: hem fet diferents racons per tal de relacionar cada lletra de l’abecedari en lletra de pal amb l’equivalent en lletra lligada
  • Confegir el nom i el cognom amb lletra lligada: amb lletres de foam i també amb lletres amb velcro hem pogut fer els nostres noms amb lletra lligada
  • Grafisme: hem practicat el traç de la lletra lligada, resseguint lletres en paper de vidre, a la pissarra, amb retoladors vileda...
  • Llegir i seguir ordres: hem llegit ordres divertides que després haviem de duu a terme.
  • Per veure les fotos, cliqueu aquí.

 

Aquest trimestre, com heu pogut veure, a més a més dels espais d’aprenentatge, també hem fet racons, tant relacionats amb els nombres com amb les lletres!! Ens agrada perquè podem triar i després sempre rotem i així podem anar a totes les propostes. Mireu, mireu!!

 

RACONS RELACIONATS AMB LES MATEMÀTIQUES

Tants objectes com personatges: podem repartir una peça a cada personatge? I si ho compliquem i els col·loquem a la graella? Com ho podem fer? Alguns anàvem un a un, altres n’agafàvem uns quants de cop i els anàvem repartint, etc.

Plantilles 2D: ens trobem uns mosaics amb quadrats de colors i alguns blancs per superposar-hi les peces corresponents, però un cop ja ho hem aconseguit, ho podem replicar en un mosaic d’igual mida que està al costat? La translació ens ha costat una mica més, però a poc a poc ens sentim més segurs i segures per superar el repte!

 Identificar/classificar blocs lògics: podem classificar les peces de blocs lògics? Primer ho fem per colors i després tenim la idea de fer-ho per formes!! Quan ja ho hem classificat, identifiquem i emparellem peces iguals, però i què passa si n’amagem uns quants i en traiem un, podrem aconseguir trobar l’igual?

 Arribem al centre del tauler: trobem un tauler amb 4 camins. Cada infant se situa a la primera casella d’un camí i per torns llancen el dau i omplen les caselles que aquest els indica amb la quantitat de fitxes planes corresponent. L’objectiu és aconseguir omplir totes les caselles que formen el camí! I si ho compliquem més? ara cada infant situa la seva peça a la primera casella i per torns llancen el dau i mouen la seva fitxa tantes caselles com aquest indica. Qui arribarà primer?

Patrons cartabon: es disposen al racó un munt de rajoles “cartabon” i plantilles on apareixen models de patrons de frisos i mosaics. Els infants han de reproduir els models que apareixen a les plantilles. Hi ha nens i nenes que agafen primer totes les peces necessàries per reproduir el patró i d’altres que van col·locant les peces d’una en una fixant-se en el model de la plantilla.

Per veure les fotos, cliqueu aquí.