Pren fruita cada dia

 

Els infants d’I5 han participat en el taller: pren fruita cada dia! Primer ens van explicar el conte de l’hort de l’Alba i després vam classificar aliments per categories.

Després el dinamitzador del taller ens va dir que era un científic i va fer dues barreges, una amb aigua i sal i l’altra amb aigua i sucre. Amb els ulls tancats havíem d’identificar els sabors.

D’aquesta manera ens podem adonar com la llengua distingeix els diferents sabors.

Finalment ens van repartir un trosset de poma a cadascú. MMMMM que bona! La fruita també és dolça i és molt sana pel nostre cos!

CANTÀNIA 2024

 

Els alumnes de 6è portem temps assajant les cançons de la Cantània “El Naufragi”. El dia 16 de maig anirem, junt amb quatre escoles més, a cantar-la a l’Auditori de Vilafranca. 

Aquesta setmana les famílies ja han pogut comprar les seves entrades per anar-los a veure. Les que quedin, es posaran a la venta el 2 de maig a les 18:00 al Teatre Cal Bolet.

La Cantània és un projecte que va néixer el 1990 i on hi participen desenes de milers de nens catalans i també de fora de Catalunya. Per nosaltres aquesta serà la sisena vegada que en formem part i estem molt il·lusionats.

FEM ENTREPANS!

 

Ja ha arribat el dia de menjar un entrepà fet per nosaltres!!

Tal com us vam explicar, des del Projecte d’Entrepans, volíem fer els entrepans als nostres companys/es d’aula. Però abans de fer-los havíem de preparar moltes coses!!

  • Decidir per quin grup començàvem. (Van sortir els nens i nenes de 4t)

  • Fer la llista dels alumnes.

  • Fer la carta per les famílies, explicant el procediment.

  • Preparar una exposició oral pels companys i companyes.

  • Pensar quins embotits podíem oferir.

  • Fer els cartells que penjaríem a l’aula.

  • Fer l’exposició oral davant dels infants.

Després de totes aquestes feines ja vam poder anar a preguntar als infants quin entrepà volien i l’endemà vam anar a comprar els ingredients, vam preparar els entrepans i els vam repartir.

Van sortir boníssims!!

Molt bona feina!!

Qui serà el pròxim grup?

Suport Vital Bàsic (SVB)

Conscients de la importància de tenir uns coneixements sobre el Suport Vital Bàsic (SVB) com a ciutadans de present i futur, a l’escola seguim formant-nos (alumnat i mestres) per a saber reaccionar davant alguna situació d’emergència.

Durant aquestes tres últimes setmanes, l’alumnat des de 1r fins a 6è, està aprenent, recordant i ampliant les tècniques, coneixements i habilitats relacionades amb el SVB i expressions com per exemple: “més val fer que no fer”, “el 112”, practicar una “RCP”, col·locar una víctima en “PLS”, o conèixer el funcionament d’un “DEA”, va formant part del seu bagatge.

Així doncs, l’alumnat del Rossend Montané està preparat per contribuir a augmentar la supervivència del nostre entorn.

TREBALL COOPERATIU A 6è

A una de les sessions de tutoria i valors hem treballat l’amistat, el respecte i la pluralitat a través de dues activitats ben diferents, però amb un mateix objectiu, que és que els alumnes de 6è facin una bona piña en aquest últim any d’estança a l’escola.

La primera activitat va ser projectar i llegir una presentació on s’explicava la història d’un personatge que, amb la seva actitud, feia mal a persones que tenia al seu voltant i com ho va solucionar.

La segona activitat va consistir en dibuixar un camí amb un llapis que tenia molts fils. Cada alumne havia d’agafar un fil i entre tots ho van aconseguir!

Tots som important, tots sumem!!

L’ANGLÈS A L’ESCOLA

 

Superherois i superheroïnes, homes i dones del temps, guies de parcs nacionals o chefs de restaurants! A anglès no només treballem gramàtica i vocabulari, també ens endinsem en projectes més dinàmics i globals, on posem en pràctica tot el que aprenem a l’aula, tant d’aquest curs, com de cursos anteriors.

Intentem que els projectes siguin engrescadors i motivadors, els combinem amb altres dinàmiques de més curta durada (jocs, cançons, role plays…) i amb activitats de caire més explícit per anar presentant noves estructures i temes gramaticals. A més a més, creiem molt important anar reforçant tot el que fem a l’escola a casa. Per aquest motiu, i sobretot de 3r a 6è, us animem a treballar el vocabulari, els temps verbals o les estructures gramaticals amb plataformes com ‘Agenda web’, ‘wordwall’ o ‘live worksheets’, tot posant aquest conceptes a Google, conjuntament amb les paraules clau a treballar (per exemple ‘wordwall VERB TO BE’ o ‘agendaweb CAN’). 

Per últim, visionar cançons i sèries en anglès és molt interessant per acostumar l’oïda a diferents accents anglesos i millorar la comprensió oral. Ja ho veieu, podem trobar moltes maneres de seguir aprenent anglès a casa! Animeu-vos! 🙂

MOMENTS DE CURA

 

En l’espai de tutoria seguim endinsant-nos a conèixer-nos una mica millor i a poder tenir espais de cura entre nosaltres. 

Poder aturar-nos a escolar com ens sentim, parlar des de la calma i el respecte i fomentar l’empatia és un dels recorreguts que estem transitant. 

Fa un parell de sessions que vam poder dedicar una estona a pensar en quins aspectes destaquen els nostres companys i companyes, compartir quines paraules podien definir-los i, de manera anònima, escriure-les a l’esquena d’aquella persona per tal que, en acabar, pogués descobrir tots els missatges que li havien arribat. 

“T’estimo, creativa, intel·ligent, amable, juganer, valent…” i moltes més són les paraules que van anar sortint.

FEM D’ESCULTORS!

 

Els i les alumnes de 2n hem fet d’escultors i models! Dins del projecte de medi “Som Artistes” estem descobrint diferents representacions artístiques, una d’elles l’escultura.

En diferents sessions i per parelles hem fet amb fang a un company, companya o mestra de l’aula. Un membre de la parella feia de model i l’altre d’escultor i viceversa! Per acabar, hem omplert les nostres escultures de color!

Ens ho hem passat d’allò més bé! Si ho voleu veure cliqueu a la imatge!

 

 

 

AQUEST TRIMESTRE, HEM COMENÇAT EL PROJECTE D’ESCOLA! 

 

SOM LA CLASSE DELS MÚSICS I LES MÚSIQUES I PER AIXÒ CADASCÚ HA TRIAT UN INSTRUMENT PER INVESTIGAR!

ARA NOMÉS FALTA COMENÇAR LES CONFERÈNCIES QUE HAN ESTAT TOT UN ÈXIT!! ESTEM APRENENT MOLTES COSES DEL PIANO, LA GUITARRA, EL VIOLÍ, LA TROMPETA, EL TRIANGLE, EL BOMBO…

ÉS MOLT EMOCIONANT PERQUÈ HEM POGUT VEURE I TOCAR EN DIRECTE LA MAJORIA DELS INSTRUMENTS, QUE DIVERTIIT!!

A MÉS A MÉS, TREBALLEM LES LLETRES QUE HI HA AL NOM DELS INSTRUMENTS, LES FIGURES GEOMÈTRIQUES, ELS NOMBRES I TAMBÉ LES EMOCIONS QUE ENS PRODUEIX LA MÚSICA!

I NO S’ACABA AQUÍ, PERQUÈ ENCARA ENS FALTA INVESTIGAR MÉS INSTRUMENTS, QUIN SERÀ EL SEGÜENT??

 

NOU REPTE DE 5È! CAMPANYA DE DONACIÓ DE SANG A L’ESCOLA!

ATENCIÓ! 5è estem preparant amb molta força i il·lusió una campanya de donació de sang tot col·laborant, així, amb el Banc de Sang i Teixits.

Ja hem fet els cartells, fulletons i… pensant el millor obsequi pels donants. Estigueu alerta que també sortirem als diaris i setmanaris més importants de la comarca!

Ep! No us ho penseu dues vegades, el dia 9 d’abril a la tarda us esperem a tots i a totes a l’escola!

TITELLES… QUÈ ESTEU FENT?

Estem molt il·lusionades i il·lusionats d’engegar el projecte de la classe. Ja hem començat amb la primera representació de titelles. Sabeu per quina titella hem iniciat?

És una nena que porta una C__P__TX__T__    V__RM__LL

Sabeu qui és?

Doncs sí, la Caputxeta Vermella. Aquesta setmana ens ho hem passat súper bé!!

Ja veieu que els titelles són un gran recurs. Un recurs divertit i molt especial perquè ens ajuda a… conèixer contes, interpretar personatges, expressar emocions i sentiments, fer volar la imaginació, ampliar vocabulari, afavorir les habilitats socials i potenciar moolt la imaginació!!

 Us seguirem explicant!! Això només fa que començar!

LA ROBÒTICA ENTRA A LA CLASSE DEL GRAFFITI!

Els alumnes de 4t estem fent un taller de matemàtiques on hem de programar un cotxe-robot (Pro-bot) per tal que recorri un eslàlom. Utilitzem mesures de longitud i angles per dissenyar codis de programació i així aconseguir que el robot realitzi el recorregut que ens interessa. 

En equip, dibuixem un recorregut amb alguns obstacles, mesurem les distàncies amb cintes mètriques i la direcció amb el transportador d’angles. Després introduïm les instruccions al robot. No sempre l’encertem.

En la primera sessió ens hem familiaritzat amb programar les instruccions i en la segona sessió segur que aconseguirem crear el codi per tal que el robot arribi a la meta. 

És divertit, però no és tan fàcil, eh?

VISITA AL MUSEU PAU CASALS

El dimecres 14 de febrer els nens i nenes de primer, juntament amb tots els nostres companys i companyes de primària de l’escola, vam anar al Museu de Pau Casals. Aquest està situat al Vendrell, a la seva casa d’estiu. La visita va consistir a veure la seva casa, convertida ara en museu, on hi ha objectes de la seva vida acompanyats d’una guia que ens explicava tota la seva vida. Va ser molt interessant. Després vam fer un taller d’aprendre a tocar un violoncel, l’instrument que tant estimava i tocava en Pau Casals. Va ser tota una experiència!

BÀSQUET AMB CADIRA DE RODES

 

Fa unes setmanes que estem practicant esports adaptats. Conèixer-los és molt important per ser més empàtics i respectuosos cap a persones que tenen certes dificultats, també entenent quina ajuda necessiten i no excedir-nos amb aquesta, ja que els pot fer, fins i tot, sentir malament. A més, indirectament valorem la sort que tenim de ser com som, augmentant la nostra autoestima i canviant el missatge del no puc pel de sí que puc. Amb esforç i ganes, tenim tots i totes molt de potencial!

Així mateix, tenim la sort de comptar amb dues monitores de la Federació Esportiva Catalana de Paralítics Cerebrals que duen a terme atletisme adaptat, bàsquet amb cadira de rodes, voleibol adaptat i la boccia els divendres al migdia, completant-ho amb una jornada per tota l’escola el 8 de març.

Us assegurem que ho estan gaudint molt!

WE ARE EXPLORERS!

 

Des de l’àrea d’anglès promovem l’aprenentatge natural i significatiu de la llengua estrangera introduint-la a partir de contes, jocs i cançons.

Aquestes setmanes els nens i nenes d’i3 s’han convertit en exploradors i aniran descobrint els noms dels animals, els seus colors i les parts del cos. La Kimberly, la nostra auxiliar de conversa, ens ajuda a l’hora de fer racons i així poder aprendre d’una manera més individualitzada.

Ens ho estem passant molt bé coneixent els animals! Aquí teniu la cançó que estem cantant i ballant a classe per si la voleu escoltar a casa. Ens encanta!

 

 

 

 

 

 

TREBALLEM AMB EL CANVA

Des del Projecte d’Entrepans dissenyem els nostres cartells utilitzant l’eina Canva. El Canva és una eina de disseny gràfic amb la qual pots crear infinitat de dissenys. És una eina molt intuïtiva i senzilla de gestionar. Així doncs, permet que cada infant crei els seus propis cartells, les llistes de la compra, dels mestres, dels i les alumnes, entre d’altres.

En els cartells hi posem tota la informació que ens interessa donar als i les mestres.

Hem creat cartells per donar la informació de la venda de tiquets, dels embotits que poden demanar i dels dies que es venen els tiquets.

Aquí us en deixem una petita mostra!! Els hi encanta treballar amb el Canva!!

LA CLIKA

Des del gener, primer i segon de Primària, estem aprenent les cançons per poder participar a la Cantata LA CLIKA juntament amb altres escoles del voltant. Són cançons que parlen de valors com la tolerància, la igualtat d’oportunitats, la cura de l’entorn, l’amistat, el temps lliure… a través d’una colla d’amics virtuals. Són cançons molt engrescadores que ens encanta cantar.

El dimarts 28 de maig a les 13:30 esteu convidats al concert que farem a l’Auditori de Vilafranca. Més endavant us informarem sobre com adquirir les entrades, però ja us podeu reservar la data. Serà una autèntica festa!

PREPAREM LES CONSIGNES!

A finals de gener ens va arribar una carta ben especial… Era el Rei Carnestoltes! Ens demanava ajuda per a poder preparar les consignes d’aquest any i així ho vam fer!

Primer, en gran grup, vam crear una pluja d’idees per acabar trobant les consignes més divertides. Després ens vam posar per parelles i vam anar formant el rodolí que millor encaixava mentre l’escrivíem a l’ordinador. Però sabeu que això no és tot? Un cop ho teníem ben muntat ens faltava fer una cosa ben important: presentar les consignes als nens i nenes de la resta de l’escola! És en aquest punt on vam començar a assajar i practicar per fer una representació. Quan va arribar el dia ho vam clavar! En acabar, ens ho vam passar d’allò més bé ballant al ritme de carnaval i tirant confeti!

Visca el Carnaval de l’Escola Rossend Montané!

MATEMÀTIQUES A 6è

 

Avui us volem parlar de com treballem les matemàtiques a 6è.

Un dia a la setmana treballem les “Aventures” dins del nostre Projecte d’Innovamat. Les treballem des d’una vessant experimental, lúdica i manipulativa.

Durant aquesta sessió hem treballat els “Desplegaments”. Posant en pràctica els coneixements adquirits sobre prismes, piràmides i cossos rodons. Aquesta sessió ens va molt bé per preparar les properes Competències Bàsiques que farem durant el mes de març.