Us deixem un recull d’imatges dels diferents espais que estem fent durant aquest trimestre. A més a més, us expliquem les diferents propostes que hem dut a terme.

Aquest trimestre a l’espai de JOC SIMBÒLIC hem gaudit de les DISFRESSES. Els infants s’han pogut disfressar, maquillar i fins i tot fer unes petites representacions teatrals.

Així doncs han pogut disfressar-se de personatges fantàstics, de contes i de l’entorn familiar. Un cop escollit el seu personatge s’han pogut maquillar ells mateixos, amb ajuda d’un company o amb l’ajuda de l’adult i després han pogut representar petites històries senzilles.

Han treballat l’autonomia en vestir-se i desvestir-se sols, recollir els materials, desenvolupar la imaginació, participar en dramatitzacions senzilles, compartir estona de joc i potenciar l’expressió oral.

L’espai de l’ART és un espai per crear a partir de diferents propostes i materials. Les propostes del segon trimestre han sigut dissenyades per gaudir de la festa de Carnaval i per manipular amb diferents materials quotidians(aigua i farina). També teníem l’espai de pintar les màscares que més ens agraden. A més a més, hem dibuixat amb aigua i farina, quina sensació!! Hi havia un espai per dibuixar amb pintura i retoladors blancs, sobre fons negre! Han quedat uns dibuixos ben artístics!!

I les últimes sessions, les hem aprofitat per crear un autoretrat ben divertit i esbojarrat!! Segurament que les heu vist pel passadís! Us han agradat?

Ja veieu que a l’espai de l’art ens ho passem molt bé perquè.... imaginem, creem, retallem, enganxem, riem, compartim... i també ens agrada netejar els pinzells, pots, taules i el que faci falta! A més d’artistes cada vegada som més responsables!

 

A l’espai d’EXPERIMENTACIÓ hi havia 5 propostes diferents:

-Juguem a destriar: Hi ha una safata gran amb farina, pedres i confeti barrejats i els infants han d’aconseguir separar i classificar els diferents materials. Per fer-ho poden fer ús de coladors de diferents mides, pinces... Com és que el confeti no passa pel colador? Perquè és molt gran i els forats són molt petits. La farina és fineta

- Pesca magnètica: Amb aquesta activitat els infants coneixen la propietat del magnetisme. Amb una canya i un imant a la punta han de pescar objectes que s’imanten. Comproven que no tots s’imanten, per què? Quines propietats tenen diferent?...

-Canals i pilotes: Els nens han de col·locar les rampes de manera que les pilotes es desplacin fins a la capsa. Han de tenir en compte la inclinació, el pes de les diferents pilotes... Els fem preguntes: podem aconseguir fer el camí més curt?

- Es mouen igual les bales?: hi ha 4 ampolles transparents amb líquids del mateix color però de densitat diferent i a dins hi ha bales. D’aquesta manera la velocitat de la caiguda de la bala varia segons la densitat. Els fem preguntes: per què penses que no baixen a la mateixa velocitat les bales? Creus que tots els líquids són iguals?

-Mini-sorral: En una caixa gran es recrea un sorral però de petites dimensions. Hi ha sorra, pedretes perquè facin camins, camions petits, excavadores... pales, rasclets i sedassos petits per fer sorra fina...

En aquestes propostes els nens i nenes es plantegen hipòtesis, fan comprovacions i van desenvolupant el seu pensament científic.

A l’espai de CONSTRUCCIONS, els infants han pogut crear i construir mitjançant la manipulació de diferents materials com: kapla, peces de lego, elements naturals com pinyes, fruits secs, pedres, troncs..., animals, ninos de playmobil, vehicles ja siguin cotxes, trens, avions, etc. També podien utilitzar taps de suro o de plàstic, fulloles de fusta i caixes de cartró entre d’altres. Altres materials amb els quals podien fer construccions eren peces que es poden utilitzar com les politges i fils per crear entre altres coses ponts tirolesos (“tirolines”) i “ascensors”.

Una altra proposta que tenien a l’espai eren les taules de llum on amb material divers com pedres de diferents colors, gots, pals... podien construir i experimentar què passava quan posàvem colors junts, com podien fer una petita torre sense que caigués, etc.

Després d’experimentar i comprovar hipòtesis que els van anar sorgint durant les sessions més lliures, vam explicar el conte “Els invents de la Malvina”. La Malvina és una nena que té una gran capacitat per crear coses increïbles, però també ens ensenya que no sempre surt a la primera o que no sempre és fàcil inventar. A partir d’aquí se’ls va proposar que intentessin crear també alguna màquina o robot que fes o servís pel que ells i elles volguessin. Van sorgir moltes idees i el resultat han estat màquines i robots que podien fregar, portar coses, pintar, aspirar zombis, canviar d’emocions, transportar-nos a altres planetes, agafar raïm i llaurar la terra... A més a més també hi havia càmeres, submarins, cases i castells, etc. Vam ser uns grans inventors i inventores!!

Mireu com gaudim d’aquests espais! J