Novetats

COMIAT 6È

 

2601533887053204129-e1477514842382

PLA D'OBERTURA DE CENTRES EDUCATIUS EN FASE 2

Declaració responsable infantil

Declaració responsable primària

 

COM TREBALLEM A L'ESCOLA DES DEL CONFINAMENT

tot anira be

 

 pre

 

certamen

 

INFORMACIÓ SOBRE CORONAVIRUS

 

Televisió escolar

Revista escolar

 abareque

 

 

Notícies que fan reflexionar

portmafalda

Llar d'infants

IMG 0257

Informat

 

Us deixem un recull d’imatges dels diferents espais que hem fet durant aquest primer trimestre. A més a més, us expliquem les diferents propostes que hem dut a terme.

A l’espai de JOC SIMBÒLIC hem pogut gaudir del SUPERMERCAT I LA CASA.

Els infants a l’espai de la casa han realitzat els rols de diferents tipologies de famílies i han hagut de fer la llista de la compra per poder fer els àpats de cada dia.

En el supermercat s’ha realitzat el procés de compra-venda. El venedor ha fet les tasques de vendre: posar les ofertes del dia, dir els preus dels aliments i articles a vendre, pesar els productes... I els compradors han hagut de fer la compra de la llista prèviament pensada i seguir les pautes de comportament i respecte per poder realitzar les seves compres.

L’espai de l’ART és un espai dinàmic i viu per tal de fomentar la creativitat i la imaginació. Les propostes del primer trimestre estaven dissenyades per manipular amb els diferents materials plàstics (pintura, fang, cartolines, etc.) i els elements de la natura que trobem al bosc durant la tardor (fulles, glans, pinyes, castanyes, fruits secs). A partir d’aquestes consignes i les seves propostes, cadascú ha dissenyat la seva obra d’art. Tenim molt de talent!!

També hi havia un petit espai per pintar en vertical, per expressar-nos de forma lliure el que volem i sentim. I les últimes sessions, les hem aprofitat per conèixer un gran artista italià: Giusseppe Arcimboldo, artista que li agradava crear obres d’art amb elements de la natura. Així doncs, hem aprofitat les fruites i verdures de la tardor per crear un autoretrat en equip. I per acabar hem realitzat el nostre autoretrat retallant les fruites i verdures! Ens ho hem passat super bé!! Quin riure!!

 

A l’espai d’EXPERIMENTACIÓ hi havia 4 propostes diferents:

- Classifiquem fruits secs: Els infants tenen diversitats de fruits secs i pinyes i els nens poden classificar fent ús de les pinces, observar amb lupes...

- Separem la sal dels llegums: Amb diferents estris, embuts, coladors, sedassos... els infants han d’aconseguir separar la sal de la resta de llegums.

- Bufa ben fort!: Els infants han de fer arribar les pilotes sense tocar-les a l’altra banda del canal. Poden fer servir diferents materials per fer vent: bufadors, canyetes, ventalls...

- El món a través dels miralls: Els infants han d’aconseguir trobar al mirall l’altre part de la imatge. També juguem amb els miralls flexibles i observem com es deformen les imatges...

Tot això fent hipòtesis, comprovacions i desenvolupant el pensament científic.

A l’espai de CONSTRUCCIONS, els infants han pogut crear i construir mitjançant l’experimentació de diferents materials com: kapla, peces de lego, elements naturals com pinyes, fruits secs, pedres, troncs..., animals, ninos de playmobil, vehicles ja siguin cotxes, trens, avions, etc. També podien utilitzar taps de suro o de plàstic, fulloles de fusta i caixes de cartró entre d’altres. Van sorgir moltes idees, des de torres o cases pels animals amb aigua i menjar que també tenien portes, fins a mandales amb elements de la tardor.

Un cop ja van poder manipular i fer hipòtesis de què passava si posaven els troncs més petits a baix del castell, com podien fer una rampa o escales per pujar, amb què podien aguantar les fulloles, etc., se’ls va proposar d’intentar construir un lloc, ja fos ciutat, poble, bosc... perquè els animals i les persones, i si volien els automòbils, hi poguessin viure. Entre tots i totes ho vam aconseguir!!

Mireu com gaudim d’aquests espais!