Novetats

Biblioteca

Biblioteca nadal

 Llar d'infants

IMG 0257

Informat

 

La nostra escola té una història una mica “especial” i sobretot molt llarga. El primer quart de segle XX canvià en diverses ocasions d’ubicació. Cap els anys 30 era una de les escoles pioneres en l’aplicació de les tècniques de Freinet, els nens i nenes de llavors, avui els àvis i àvies del poble, mantenien correspondència amb d’altres escoles freinetianes, editaven i compartien el seu diari escolar, “Llum”, es deia...

Cap als 50 van estrenar un edifici nou, construït seguint una mica les idees del mestre freinetià, el qual juntament amb els seus alumnes havia dissenyat i fet la maqueta del que havia de ser l’escola, la guerra civil i la dura postguerra, però, van entorpir-ho tot... I, encara no, 20 anys més tard l’escola tancà les portes i tots els nens i nenes, ara papes i mames d’avui, van anar al “comarcal” de Vilafranca, una escola que va néixer per donar resposta educativa als infants de la comarca que vivien en pobles petits i com a concentració escolar amb la posada en vigor de la reforma del 70.

Tornar a obrir l’escola no va ser fàcil, molta gent del poble va haver de treballar-s’ho i  lluitar. Sortosament, el curs 1973-74, l’escola tornà a obrir les portes. Dins tot era pols i foscor, lluny quedaven aquells dies d’impremta, de vivències, de sortides de treball... naixia la “nova escola” unitària mixta i agregada a l’escola de Moja (també d’Olèrdola) i naixia del no-res, tot s’havia perdut i recomençava amb només una mestra per més de 30 nens i nenes de totes les edats... foren temps durs aquells.

Cap els 80 la cosa va anar canviant i foren ja 2 mestres, l’escola recuperà el seus estatuts i es convertí en l’Escola Graduada Mixta. Cap a finals dels 80 ja eren 4 mestres i l’escola s’anomenà Col·legi Públic de Sant Pere Molanta. Poc a poc l’escola anà creixent i junt amb les escoles de Sant Cugat Sesgarrigues i Avinyonet del Penedès forma la Zona Escolar rural Font del Cuscó, una de les 15 primeres de Catalunya i la primera del Penedès.

Amb data 9 d’abril de 1990 es publicà la resolució per la qual es constituïen les primeres 15 Zones Escolars Rurals de Catalunya d’acord amb les instruccions  aparegudes en el DOGC 1069 de 16 de novembre de 1988. El nostre centre queda integrat com a membre de la Zona Escolar Font del Cuscó, constituïda també per les escoles de Sant Cugat Sesgarrigues i Avinyonet. Més endavant va entrar a formar part de la Zona l’escola d’ Olesa de Bonesvalls.

El curs 1995-1996 el CEIP Rossend Montané (porta el nom de l’alcalde d’Olèrdola que va morir en el transcurs de l’extinció d’un incendi l’any 1991), abans de la implantació de l’ESO arribà al màxim d’alumnes de la seva història, eren de més de 90, amb 6 mestres de plantilla i 2 de reforç, compartits amb la ZER.

El mes de maig de 1997 i després de fer una valoració de la trajectòria del centre així  com de les perspectives de cara al futur, es decidí demanar la desvinculació d’aquest centre de la ZER i partir del 1 de setembre de 1997, l’escola Rossend Montané ha funcionat autònomament.

Amb data 14 de novembre de 1997 es va publicar al DOGC la modificació de la ZER Font del Cuscó i per tant la desvinculació d’aquest centre de la mateixa (DOGC nº 2518)

El curs 1998-99 començaren el segon curs de funcionament autònom, amb més de 60 alumnes i 6 mestres de plantilla, una mestra que impartia religió Catòlica i un monitor de gimnàstica de l’Ajuntament. Es parlava però, del possible increment de plantilla per donar resposta a les especialitats i això els esperonava a continuar treballant plegats...

Van pensar que era un bon moment per “fer-la grossa” i aprofitant que feia 25 anys que s’havia reobert l’escola, es va crear una comissió per tal d’organitzar els actes de celebració. Eren més de 40 persones amb un objectiu comú, mestres, alumnes, exalumnes, pares, mares... i va ser un èxit. Es van programar actes per a tots els gustos i per a tots les edats...la nostra primera pàgina WEB, una excursió popular i un dinar de germanor, una xerrada pedagògica a càrrec d’en Francesc Imbernon sobre Freinet, un sopar d’exalumnes amb mestres  i exmestres del centre, l’edició del llibre i el video “ Un segle d’escola”, una jornada esportiva destinada a l’alumnat actual i organitzada per  exalumnes, una molt bonica exposició “L’escola d’ahir, d’avui i de sempre” on comptarem amb la col·laboració” de tot el poble i una gran festa de cloenda amb refrigeri i música en viu on tots plegats es felicitaren per tot allò que junts havien pogut dur a terme amb il·lusió i entusiasme, i també, és clar, amb suport econòmic! (dels participants directes o indirectes, de l’Ajuntament, l’AMPA, el Consell Comarcal i la Caixa penedès).

Durant el curs 1999-2000 es van començar les obres a l’edifici del costat de l’escola, fent-se la primera fase del projecte a càrrec de l’Ajuntament d’Olèrdola. A inicis del segon trimestre del 2000-01 va delimitar-se amb una tanca la plaça pública que passava a ser el pati de l’escola.

El curs 2001-2002, amb més de 90 alumnes i amb 8 mestres de plantilla, el Departament conjuntament amb l’Ajuntament van elaborar el projecte de millora i adequació del nou edifici i les obres es van acabar a l’estiu.

L’escola funciona com una escola cíclica, malgrat que molts cicles ja es poden anar desdoblant, gràcies a l’augment de plantilla i també amb l’esforç dels càrrecs directius que assumeixen tutories.

Van començar el curs 2002-2003 amb un total de 103 alumnes, anàven creixent! Va augmentar la plantilla de professors/es i com que disposaven de suficient personal docent, es va decidir desdoblar fixes tots els cicles, de manera que el funcionament intern era com el d’una escola d’1 línea, amb una aula per nivell.

Ja som al 2003-2004 i continuem creixent!!!

Ja han arribat als 118 alumnes i amb això de la “matrícula viva” i que als pobles hi ha més “qualitat de vida” l’escola es va omplint. Per sort aquest passat estiu van acabar la tercera fase de les obres d’adequació.

A la plantilla també van tenir un increment, ja tenim les quatre especialitats doncs s’hi van afegir la d’Educació Especial i a més una mestra de suport per Educació infantil! Es va continuar treballant com una escola d’1 línia, amb una aula per nivell.

Es va posar en funcionament el menjador escolar i això va suposar una millora important per les famílies.

Som al 2005-2006

Com cada curs hi ha novetats. Aquest curs hi ha més alumnes i més mestres. A l’escola hi ha 134 nen/es i 17 mestres, dels quals un 54% són nous al centre. Un nou professorat molt engrescat i compenetrat en la tasca pedagògica, social i relacional de l’escola.

Una novetat també molt notòria és que els alumnes de l’escola van començar a anar de colònies.

Però el repte més important que tenien per endavant, era l’ampliació de l’escola. Durant mesos es va sentir parlar als mitjans de comunicació. Però va ser en el marc del  Consell Escolar de Centre on es va insistir i es va vetllar perquè aquesta ampliació fos una realitat, ja que les instal·lacions, no oblidem instal·lacions d’Escola Unitària, no permetien mantenir el ritme de creixement de l’escola, ni la qualitat que el mestre alumnat es mereixia.

El mes de març de l’any 2005 el Departament dota l’escola del mestre que faltava i des d’aquell moment sabem que el proper curs serem escola d’una línia.

El 1 de setembre de l’any 2005 l’escola Rossend Montané per primera vegada en la seva història passa a ser escola d’una línia a tots els efectes.

Som al 2006-2007

Som més quitxalla i més mestres. A l’escola hi ha 142 infants i 18 mestres.

La novetat més important és la incorporació de la sisena hora en l’horari lectiu de les escoles.

Aquest és un repte molt gran per les escoles, donat que això implica una organització molt diferent del claustre i de les famílies.

Anem ampliant també les sortides de colònies. Aquest curs seran els infants de cicle mitjà els que també aniran de colònies. La recuperació de la sortida de colònies, que es va fer l’any passat omple de satisfacció aquest Consell Escolar de Centre.

Curs 2008-2009

Som un bon equip: 144 alumnes i 20 mestres, 1 bidell, 1 administrativa i 1 vetlladora, les monitores de menjador i les noies que ens fan la neteja. Tots formem part de la nostra comunitat. Tenim mestres nous i d’altres que ja fa temps que estem impartint la nostra tasca en aquesta escola, amb molta il·lusió i dedicació. Alumnes que van començar el seu camí en el món de l’ensenyament a P-3 i que ara ja són els grans de l’escola.

La Comunitat Educativa va canviant any rere any, nous alumnes, nous mestres, noves famílies, nova Junta de l’AMPA. Uns canvis que ens enriqueixen com escola i com a persones.

Tornem anar de colònies aquest curs serà el C.I. qui s’incorpora a l’activitat.

També hi ha notícies pel que respecte a l’escola nova. L’empresa Gisa ha tret a licitació les obres. Si tot va bé a inicis d’any començaran les obres que tindran una durada prevista de 18 mesos.

Som al 2009-2010

Després d’un estiu calorosament intens ens hem retrobat tota la comunitat educativa al voltant  de l’escola.

Una escola que va canviant d’aspecte dia a dia.

Hem començat amb un bon equip: 156 alumnes i 19 mestres, 1 bidell, 1 administrativa i 1 vetlladora, les monitores del menjador i les noies que ens fan la neteja. Una comunitat educativa completada per les 109 famílies que han confiat en el nostre projecte educatiu, que ens enriqueixi ens il·lusiona.

Tornem a anar de colònies aquest curs hi aniran també Ed. Infantil.

El dia 24 de març de 2009, es van iniciar les obres de la 1ª fase de la nova escola.

Curs 2010-2011

Ja som 171 alumnes i 18 mestres.

Previsió del primer trasllat, 28 de juny de 2010. Durant la primera setmana de juliol es va procedir al trasllat de tota l’escola  a les aules de la fase 1.

L’entrega de la segona fase  de l’escola va ser el 1-04-2011.

En el curs 2011-2012, s’ha suprimit la sisena hora.

Som 179 alumnes i 18 mestres

Els nens i les nenes d’educació infantil  van estrenar les aules  la segona fase el dia 11 d’abril de 2011.

En el curs 2012-13, hi ha unes grans retallades a les escoles de Catalunya.

No es cobreixen les baixes per malaltia fins al cap de 10 dies lectius, els interins i substituts que cobreixen des d’inici de curs les vacants del centre, no tenen l’horari complert, sinó que tenen un 86% de l’horari, el mateix passa amb les reduccions de jornada.

Aquest fets han fet replantejar les sortides i les colònies , donat que molt dies hem d’agrupar grups o eliminar qualsevol reforç, per tal  de cobrir les necessitats de les aules, ja que hi ha mestres de baixa, i mestres amb llicencia per algun assumpte personal al que tenen dret.